


Dapatkan 1000 GB dengan pelan redONE postpaidFAMILY98 baharu, sesuai untuk keperluan seisi keluarga!
Kekal berhubung untuk kerja, pembelajaran atau hiburan dengan sehingga 3 talian dalam satu bil, hanya pada RM98 sebulan!

*1. 5G / 4G internet pantas
*2. Talian Member yang aktif bermula 1 Okt 2025 akan menikmati panggilan tanpa had secara PERCUMA selama 2 tahun.
Dapatkan 1000 GB dengan pelan redONE postpaidFAMILY98 baharu, sesuai untuk keperluan seisi keluarga! Kekal berhubung untuk kerja, pembelajaran atau hiburan dengan sehingga 3 talian dalam satu bil, hanya pada RM98 sebulan!

*1. 5G / 4G internet pantas
*2. Talian Member yang aktif bermula 1 Okt 2025 akan menikmati panggilan tanpa had secara PERCUMA selama 2 tahun.

Pilih kombinasi pelan terbaik untuk anda sekeluarga!
Pilih kombinasi pelan terbaik untuk anda sekeluarga!

Pelan postpaidFAMILY98 Baharu
Pelan Pascabayar Keluarga baharu kami menawarkan data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa sekatan kelajuan. Pada hanya RM98 bulanan, setiap talian mempunyai kuota kombo tersendiri, berjumlah sehingga 1,000GB untuk keseluruhan talian.
Anda mempunyai kebebasan untuk memilih kombinasi yang terbaik bersesuaian dengan keperluan anda.
| Pelan untuk 1 | 1,000GB (Talian Master) |
| Pelan untuk 2 | 500GB (Talian Master) + 500GB (Talian Member) |
| Pelan untuk 3 | 500GB (Talian Master) + 250GB (Talian Member) + 250GB (Talian Member) |
| Plan untuk 3 | 500GB (Talian Master) + 300GB (Talian Member) + 200GB (Talian Member) |
* Untuk kedua-dua talian Utama dan Member, penggunaan hotspot akan ditolak dari kuota data utama.
Tawaran ini efektif pada 10 Jun 2025.
Bermula 1 Oktober 2025, semua talian Member yang diaktifkan pada atau selepas tarikh itu akan dibundelkan dengan redCALL untuk menikmati servis redCALL PERCUMA dalam tempoh dua puluh empat (24) bulan.
Ya, Bermula 1 October 2025, Bermula 1 Oktober 2025, redCALL akan dibundel secara automatik dengan semua pelan postpaidFAMILY98 dan Talian Member. Ia tidak boleh dikeluarkan.
Talian Master: RM10/bulan (sudah termasuk dalam yuran RM98).
Talian Member yang aktif sebelum 1 Okt 2025: RM10/bulan (pilihan).
Talian Member yang aktif pada/selepas 1 Okt 2025: PERCUMA selama 24 bulan, kemudian RM10/bulan bermula bulan ke-25 dan seterusnya.
Talian Member sedia ada (aktif sebelum 1 Okt 2025) kekal sama, tanpa redCALL.
Talian Ahli baharu yang ditambah selepas 1 Okt 2025 akan disertakan redCALL secara automatik.
Anda boleh mempunyai gabungan Talian Ahli lama dan baharu dalam satu pelan keluarga.
Contoh: Talian Master: Pelan 500GB
Talian Member 1 (lama): Pelan 200GB (aktif sebelum 1 Oct, tanpa redCALL)
Talian Member 2 (Baharu): Pelan 300GB (aktif selepas 1 Oct, dengan redCALL)
Tidak. Tawaran ini hanya terpakai untuk talian yang diaktifkan pada atau selepas 1 Oktober 2025. Talian Member yang diaktifkan sebelum tarikh ini tidak layak. Satu-satunya cara untuk mendapatkan tawaran ini bagi nombor sedia ada ialah dengan menamatkan talian Member semasa dan menggantikannya dengan talian baharu (dengan syarat anda tidak melebihi jumlah kelayakan anda).
Anda boleh berkunjung ke mana-mana kedai atau rakan niaga redONE Mobile.
Semua warganegara Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun ke atas layak untuk melanggan pelan ini. Pelan ini terbuka untuk pendaftaran baharu dan pertukaran nombor mudah alih (MNP) port-masuk (tidak termasuk M2M dan korporat).
| Pelan Pascabayar | postpaidFAMILY98 & postpaidFAMILY98 dengan talian Member |
|---|---|
| Bayaran Pendahuluan | RM98 (Dikecualikan untuk port-masuk MNP) |
| Yuran Pendaftaran | RM10 |
Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi dan tempoh langganan dengan redONE Mobile kurang daripada 6 bulan, deposit diperlukan.
Untuk warga asing, bayaran deposit adalah bersamaan dengan had kredit bulanan yang ditetapkan.
Tiada kontrak untuk pelan ini. Namun, jika anda memilih nombor premium, anda akan terikat dengan tempoh kontrak selama 24 bulan.
Ya. Anda boleh port-in dan melanggan pelan Postpaid Family baharu selagi tiada tunggakan atau kontrak aktif dengan penyedia perkhidmatan mudah alih semasa anda.
Jika anda membuat port masuk bersama Talian Member, anda boleh memilih untuk mengaktifkan Talian Master bersama semua Talian Member pada masa yang sama, atau mengaktifkan Talian Master terlebih dahulu dan menambah satu atau dua Talian Member selebihnya kemudian, mengikut keperluan dan pilihan anda. Tiada sekatan bila Talian Member tambahan boleh ditambah, asalkan Talian Master kekal aktif.
Tidak. Pelan postpaidFAMILY98 adalah pelan berbundel yang akan dibilkan di bawah satu bil utama (talian Master) sahaja.
Tidak. Pelan postpaidFamily98 bukan pelan untuk perniagaan.
Tidak. Pelan ini eksklusif untuk pendaftaran baharu sahaja.
Setelah anda mencapai had kuota, kelajuan akan dikurangkan kepada 64kbps. Untuk meneruskan penggunaan internet berkelajuan tinggi, pelanggan boleh membeli Tambah Data (Data Top Up).
Tidak. Pelan ini telah didatangkan bersama Talian Member.
Tidak. Anda tidak boleh menambah sebarang Talian Member or talian tambahan kepada pelan Family anda.
Anda masih perlu membayar harga pakej penuh sebanyak RM98. Walau bagaimanapun, anda boleh menambah Talian Member lain pada bila-bila masa kemudian dengan mudah.
Tidak, tiada had masa. Anda boleh tambah dan aktifkan Talian Member pada bila-bila masa, selagi Talian Master anda kekal aktif.
Ya. Anda boleh tambah Talian Member baharu atau ganti Talian Member dengan nombor telefon baharu. Langkah ini boleh dibuat pada bila-bila masa melalui semua saluran jualan redONE.
redCALL
redCALL ialah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan dengan penggunaan suara tinggi membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
Tidak, redCALL diaktifkan secara automatik dengan pelan anda (untuk Talian Master dan Talian Member bermula 1 Oktober 2025).
Tidak, untuk talian Master postpaidFAMILY98 dan talian Member yang aktif pada/selepas 1 Oktober 2025:
redCALL adalah wajib dan dibundel bersama pelan, jadi ia tidak boleh dibatalkan. Ini memastikan anda boleh menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
Ya, untuk talian Member yang aktif sebelum 1 Oktober 2025:
redCALL tidak dibundel bersama pelan. Anda boleh memilih untuk tambah atau batalkan servis ini pada bila-bila masa mengikut keperluan anda.
Tidak, panggilan tanpa had ini hanya sah untuk panggilan domestik di Malaysia sahaja.
Ya, panggilan tanpa had ini merangkumi semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas tidak termasuk.
Ya, Polisi Penggunaan Saksama sebanyak 100 jam sebulan dikenakan.
Anda masih boleh membuat panggilan ke nombor rangkaian lain dengan kadar RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar tersebut.
Panggila tanpa had termasuk:
Panggilan ke semua rangkaian mudah alih Malaysia (termasuk Pascabayar & Prabayar redONE).
Panggilan ke semua talian tetap Malaysia.
Perkara berikut dikecualikan:
Panggilan ke nombor khas (1300, 1700, 1600, 1MOCC).
Panggilan ke nombor premium dan kadar khas.
Panggilan Video.
Panggilan Antarabangsa (IDD).
Servis ini akan diperbaharui automatik pada 1 haribulan setiap bulan..
Ya, panggilan tanpa had hanya untuk kegunaan persendirian sahaja. Ia tidak boleh digunakan untuk:
Dijual semula , disewa atau tujuan komersial.
Panggilan rerouting dengan peranti, perisian atau auto dail.
Pusat panggilan atau pemasaran melalui telefon atau panggilan persidangan.
Panggilan berterusan, dial automatik dan komunikasi mesin ke mesin.
Pelan postpaidFAMILY98 Baharu
Gambaran Pelan postpaidFAMILY
Pelan Pascabayar postpaidFAMILY baharu kami didatangkan dengan empat kombinasi berbeza. Pelan ini menawarkan data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa sekatan kelajuan. Pada hanya RM98 sebulan, setiap talian mempunyai kuota kombo tersendiri, berjumlah sehingga 1,000GB untuk keseluruhan talian. Anda mempunyai kebebasan untuk memilih kombinasi yang terbaik bersesuaian dengan keperluan anda.
Talian Master postpaidFAMILY
| Perincian Pelan | postpaidFAMILY9 | postpaidFAMILY98 (dengan talian Member) |
|---|---|---|
| Akses Bulanan (RM) | RM98 | RM98 |
| Bayaran Pendahuluan (trmsk. Cukai Perkhidmatan) | RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP) | RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP) |
| Yuran Pendaftaran | RM10 | RM10 |
| Data Kelajuan Tinggi (5G/4G) | 1000GB+ | 500GB+ |
| Hotspot | Dikongsi dari data kelajuan tinggi (5G/4G) | |
| Bundel Tambahan – redCALL | Panggilan tanpa had ke semua rangkaian | |
| Tempoh Kontrak | Tiada kontrak / 24 bulan (Nombor Premium) | Tiada kontrak / 24 bulan (Nombor Premium) |
| Denda Pembatalan Awal (Nombor Premium) | RM98 x baki bulan kontrak | RM98 x baki bulan kontrak |
*Bayaran Pendahuluan dan Yuran Pendaftaran diperlukan untuk pendaftaran baharu. Untuk pelanggan pindah masuk dari rangkaian lain (MNP), Bayaran Pendahuluan dikecualikan. Bayaran pendahuluan akan dikreditkan dalam bil bulan pertama anda. Anda hanya perlu membayar sebarang baki dari bil tersebut.
Keperluan Talian Utama: Untuk menambah talian Member, anda mesti melanggan pelan postpaidFAMILY98 (dengan talian Member) sebagai pemegang talian utama. Talian Master mesti aktif semasa pendaftaran atau port-masuk MNP.
Talian Tambahan: Hanya talian Member di bawah pelan postpaidFAMILY boleh ditambah. Jenis talian tambahan lain tidak disokong.
Maklumat Bil: Caj akan dikenakan untuk talian Master di bawah pelan postpaidFAMILY98.
Petukaran Pelan: Naik taraf atau turun taraf pelan ini tidak dibenarkan.
Kesan Penamatan: Jika talian Master ditamatkan, semua talian Member yang berkaitan di bawah akaun bil yang sama akan ditamatkan secara automatik.
Talian Member postpaidFAMILY
| Perincian Pelan | Member 500 | Member 300 | Member 250 | Member 200 |
|---|---|---|---|---|
| Akses Bulanan | RM0 | RM0 | RM0 | RM0 |
| Bayaran Pendahuluan | RM0 | RM0 | RM0 | RM0 |
| Yuran Pendaftaran | RM0 | RM0 | RM0 | RM0 |
| Data Kelajuan Tinggi (5G/4G) | 500GB+ | 300GB+ | 250GB+ | 200GB+ |
| Hotspot | Dikongsi dari data kelajuan tinggi | |||
| Panggilan | Panggilan tanpa had ke semua rangkaian (Untuk talian Member yang diaktifkan dari 1 Oktober 2025 dan seterusnya)*1 | |||
| Tempoh Kontrak | Tiada kontrak | Tiada kontrak | Tiada kontrak | Tiada kontrak |
* 1 –PERCUMA untuk 24 bulan pertama.
Talian Member postpaidFAMILY ialah talian tambahan yang boleh ditambah dibawah akaun talian Master, pelan postpaidFAMILY98 (dengan talian Member).
Talian Member boleh diaktifkan pada bila-bila masa kemudian selepas talian Master aktif.
Tambah atau ganti talian Member boleh dibuat pada bila bila masa melalui mana mana cawangan rakan niaga atau kedai rasmi redONE.
Bermula dari 1 Oktober 2025, semua Talian Member yang diaktifkan akan disertakan dengan panggilan tanpa had PERCUMA di dalam Malaysia untuk 24 bulan pertama.
Mulai pada bulan ke-25 dan seterusnya, yuran RM10/bulan akan dikenakan pada dikenakan bagi Talian Member yang yang diaktifkan mulai 1 Oktober 2025.
Setiap talian Member disertakan dengan kuota data berkelajuan tinggi tersendiri. Apabila kuota habis digunakan, kelajuan akan dikurangkan kepada 64kbps. Jika anda ingin terus menggunakan internet berkelajuan tinggi, anda boleh membeli Tambah Nilai Data.
Bil berasingan tidak diberikan untuk Talian Member —semua caj diuruskan di bawah akaun Talian Master.
Talian Member tidak boleh dinaik taraf atau diturun taraf secara individu.
Talian Member tidak boleh dinaik taraf menjadi Talian Master.
Talian Member tidak boleh dikeluarkan, hanya boleh dibatalkan & digantikan.
Penggunaan Data
Perkongsian peer-to-peer (P2P) tidak disokong di bawah pelan ini.
Setiap talian mempunyai kuota data tersendiri. Setelah had kuota dicapai, anda masih boleh melayari internet, tetapi pada kelajuan lebih perlahan iaitu 64kbps—tiada pemotongan data!
Data berkelajuan tinggi tambahan boleh dibeli melalui perkhidmatan tambah nilai.
Data hanya untuk kegunaan domestik dan tidak boleh digunakan semasa perayauan (roaming).
Untuk talian Master dan talian Member, penggunaan hotspot akan ditolak daripada kuota data utama.
Bil dan Caj
Anda dikehendaki membayar Yuran Bulanan penuh, walaupun anda tidak menggunakan perkhidmatan sepenuhnya dalam bulan tersebut atau talian Member anda masih tidak diaktifkan semasa pendaftaran talian Master.
Sebarang penggunaan yang melebihi apa yang termasuk dalam Yuran Bulanan akan dicaj dalam bil bulanan anda.
Caj untuk perkhidmatan lain seperti IDD dan perayauan antarabangsa tidak termasuk dalam Yuran Bulanan dan akan dicaj secara berasingan.
Kecuali dinyatakan sebaliknya, data bulanan dan minit panggilan anda adalah untuk kegunaan domestik sahaja dan tidak tersedia semasa perayauan.
redCALL ialah ciri wajib yang disertakan bersama pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 dengan talian Member. Caj bulanan sebanyak RM10 akan dikenakan dalam bil.
redCALL ialah ciri wajib yang disertakan bersama talian Member yang aktif pada/selepas 1 Oktober 2025, ia PERCUMA untuk 24 bulan pertama. Bermula pada bulan ke-25 dan seterusnya, yuran bulanan RM10 akan dicaj bagi talian Member.
Dalam bil postpaidFAMILY pertama, kuota data berkelajuan tinggi akan dikira secara prorata berdasarkan penggunaan sebenar. Caj prorata adalah seperti berikut:
| Nama Pelan | Penggunaan 25% atau kurang | Penggunaan 26% – 50% | Penggunaan 51% – 75% | Penggunaan 76% atau lebih |
|---|---|---|---|---|
| postpaidFAMILY98 & postpaidFAMILY98 (dengan talian Member) | RM22 | RM44 | RM66 | RM88 |
Setelah kuota data berkelajuan tinggi habis digunakan, penggunaan seterusnya akan ditukar kepada internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh membeli Tambah Nilai Data untuk terus menikmati akses internet berkelajuan tinggi.
Pertukaran pelan tidak dibenarkan untuk pelanggan postpaidFAMILY.
Jika anda sedang menggunakan pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 (dengan talian Member), pertukaran kepada pelan lain tidak dibenarkan.
Kedua-dua pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 (dengan talian Member) berfungsi sebagai pelan Talian Master.
Jika anda menggunakan Talian Prinsipal di bawah pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 (dengan talian Member), anda hanya boleh menambah talian Member postpaidFAMILY. Penambahan talian tambahan daripada pelan lain tidak dibenarkan.
Sila ambil perhatian bahawa jika Talian Master redONE postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 dengan talian Member ditamatkan oleh redONE Mobile atau oleh anda atas apa jua sebab, semua Perkhidmatan lain di bawah redONE postpaidFAMILY akan turut ditamatkan.
redCALL
redCALL ialah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) yang diwajibkan untuk talian Prinsipal postpaidFAMILY98 yang diaktifkan pada atau selepas 1 Oktober 2025, serta untuk semua Talian Member yang diaktifkan mulai 1 Oktober 2025. Ia menyediakan panggilan tanpa had ke seluruh rangkaian di Malaysia pada caj RM10/bulan.
Talian Member yang aktif pada atau selepas 1 Oktober 2025 akan menikmati redCALL PERCUMA bagi 24 bulan pertama. Bermula bulan ke-25 dan seterusnya, perkhidmatan ini boleh di teruskan pada kadar RM10/bulan.
Untuk talian Member yang aktif sebelum 1 Oktober 2025, redCALL yang dibundel tidak tersedia. Namun, mereka boleh melanggan servis ini pada kadar RM10/bulan.
Panggilan tanpa had termasuk:
Panggilan ke semua rangkaian mudah alih Malaysia (termasuk Pascabayar & Prabayar redONE).
Panggilan ke semua talian tetap Malaysia.
Panggilan berkenaan dikecualikan dari panggilan suara tanpa had:
Panggilan ke nombor khas (1300, 1700, 1600, 1MOCC).
Panggilan ke nombor khas dan nombor premium.
Panggilan video.
Panggilan IDD
redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.
Jika anda bertukar daripada pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 (dengan talian Member) kepada pelan lain, langganan redCALL anda akan ditamatkan secara automatik.
Panggilan tanpa had melalui redCALL adalah untuk kegunaan peribadi sahaja. Ia tidak boleh:
Dijual semula, disewakan, atau digunakan untuk tujuan selain panggilan peribadi dalam Malaysia
Digunakan dengan peranti, perisian atau aplikasi pengalihan panggilan
Digunakan dengan peranti suis yang mengekalkan talian terbuka untuk tempoh masa yang panjang
Digunakan untuk panggilan serentak berbilang atau panggilan persidangan
Digunakan oleh pusat panggilan atau operasi telepemasaran
Digunakan untuk panggilan berterusan atau automatik, atau komunikasi antara mesin (M2M)
Keutamaan Penggunaan Data
| Penggunaan | Penggunaan Data | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Pelan | postpaidFAMILY98 | postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member) / Member 500 | Member 300 | Member 250 | Member 200 |
| Pertama | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli |
| Ke-2 | 1000GB digabungkan 5G/4G | 500GB digabungkan 5G/4G | 300GB digabungkan 5G/4G | 250GB digabungkan 5G/4G | 200GB digabungkan 5G/4G |
| Ke-3 | Tambah Nilai Data Yang Dibeli | Tambah Nilai Data Yang Dibeli | Tambah Nilai Data Yang Dibeli | Tambah Nilai Data Yang Dibeli | Tambah Nilai Data Yang Dibeli |
| Ke-4 | Internet Asas@64kbps | Internet Asas@64kbps | Internet Asas@64kbps | Internet Asas@64kbps | Internet Asas@64kbps |
Penggunaan hotspot akan ditolak daripada kuota data 5G/4G yang dibundel.
Pilihan Tambahan
| Tambahan | postpaidFAMILY98 & postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member) | Talian Member postpaidFAMILY |
|---|---|---|
| Tambah Nilai Data | √ | √ |
| redCALL | X | √ |
| redSMS | √ | √ |
| redSOCIAL | √ | √ |
| redVIDEO | √ | √ |
| redSTUDY | √ | √ |
| redMUSIC | √ | √ |
Pelanggan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member) dibenarkan untuk membeli Tambah Nilai berikut, kecuali redCALL.
postpaidFAMILY Member boleh menambah servis tambah nilai (VAS) redCALL pada kadar tambahan RM10/bulan jika mereka memerlukan panggilan tanpa had.
Tambah Nilai akan tamat tempoh pada akhir bulan. Sebarang baki kuota tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
Pelanggan boleh membeli Tambah Nilai pilihan pada bila-bila masa.
Tambah Nilai boleh dibeli melalui USSD 123# atau aplikasi 1App.
Tambah Nilai tidak boleh digunakan semasa perayauan. Sebarang penggunaan data perayauan akan dicaj mengikut kadar Pay-Per-Use (PPU).
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D).
Hak cipta terpelihara.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D). Hak cipta terpelihara.