Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Dapatkan 1000 GB dengan pelan redONE postpaidFAMILY98 baharu, sesuai untuk keperluan seisi keluarga! Kekal berhubung untuk kerja, pembelajaran atau hiburan dengan sehingga 3 talian dalam satu bil, hanya pada RM98 sebulan!

Dapatkan 1000 GB dengan pelan redONE postpaidFAMILY98 baharu, sesuai untuk keperluan seisi keluarga! Kekal berhubung untuk kerja, pembelajaran atau hiburan dengan sehingga 3 talian dalam satu bil, hanya pada RM98 sebulan!

*1. 5G / 4G internet pantas
*2. Hanya untuk talian Master

*1. 5G / 4G internet pantas
*2. Hanya untuk talian Master

Pilih kombinasi pelan terbaik untuk anda sekeluarga!

Pilih kombinasi pelan terbaik untuk anda sekeluarga!

Kunjungi kedai redONE Mobile
berdekatan untuk melanggan sekarang!
Kunjungi kedai redONE Mobile berdekatan anda sekarang!

Kunjungi kedai redONE Mobile

berdekatan anda sekarang!

*Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh CelcomDigi, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Pelan postpaidFAMILY98 Baharu

  1. Apakah pelan Postpaid baharu ini?

    Ini merupakan pelan pascabayar terbaharu dari redONE Mobile direka khas untuk seisi keluarga dan didatangkan bersama talian individu untuk setiap ahli.

  2. Berapa lamakah tawaran ini berlangsung?

    Tawaran ini bermula pada 10 Jun 2025.

  3. Di manakah saya boleh melanggan pelan ini?

    Anda boleh berkunjung ke mana-mana kedai redONE Mobile atau rakan niaga kami untuk melanggan.

  4. Siapakah yang layak melanggan pelan Postpaid baharu ini?

    Semua warganegara Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun ke atas layak untuk melanggan pelan ini. Pelan ini terbuka untuk pendaftaran baharu dan port-in dari MNP (tidak termasuk M2M dan korporat).

  5. Apakah itu postpaidFAMILY98?

    Ia merupakan pelan Postpaid Family baharu kami yang menawarkan data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa sebarang had kelajuan. Dengan hanya RM98 sebulan, setiap talian menerima kuota individu tersendiri, dengan jumlah keseluruhan sehingga 1,000GB untuk semua talian.

    Anda bebas memilih gabungan talian yang paling sesuai dengan keperluan anda.

    Plan untuk 1 1,000GB
    (Talian Master)
    Plan untuk 2
    500GB (Talian Master)
    +
    500GB (Talian Ahli/Master)
    Plan untuk 3
    500GB (Talian Master)
    +
    250GB (Talian Ahli/Master)
    +
    250GB (Talian Ahli/Master)
    Plan untuk 3
    500GB (Talian Master)
    +
    300GB (Talian Ahli/Master)
    +
    200GB (Talian Ahli/Master)
  6. Berapakah jumlah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Pelan Postpaid postpaidFAMILY98 & postpaidFAMILY98 dengan talian Ahli / Member
    Bayaran Pendahuluan RM98
    Yuran Pendaftaran RM10

    Bayaran Pendahuluan untuk semua permintaan MNP Port-in akan dikecualikan.

    Sekiranya anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi dan tempoh langganan dengan redONE Mobile kurang daripada 6 bulan, deposit diperlukan.

    Bagi warga asing, bayaran deposit adalah bersamaan dengan had kredit bulanan yang ditetapkan.

  7. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya melanggan pelan ini?

    Tiada kontrak. Namun, jika anda memilih nombor premium, anda akan terikat dengan tempoh kontrak selama 24 bulan.

  8. Bolehkah saya port-in ke pelan postpaidFAMILY98 yang baharu?

    Ya. Anda boleh port-in dan melanggan pelan Postpaid Family baharu selagi tiada tunggakan atau kontrak aktif dengan penyedia perkhidmatan mudah alih semasa anda.

    Jika anda membuat port masuk bersama Talian Ahli, anda boleh memilih untuk mengaktifkan Talian Master bersama semua Talian Member pada masa yang sama, atau mengaktifkan Talian Master terlebih dahulu dan menambah satu atau dua Talian Member selebihnya kemudian, mengikut keperluan dan pilihan anda. Tiada sekatan bila Talian Member tambahan boleh ditambah, asalkan Talian Master kekal aktif.

  9. Bolehkah saya menggunakan data yang disertakan untuk hotspot?

    Ya, anda boleh.

  10. Bolehkah saya memohon bil berasingan untuk talian tambahan saya?

    Tidak boleh. Pelan postpaidFAMILY98 adalah pelan berbundel yang akan dibilkan di bawah satu bil utama (talian utama) sahaja.

  11. Bolehkah saya daftar pelan postpaidFAMILY98 atas nama syarikat?

    Tidak boleh. Pelan postpaidFAMILY98 bukan pakej untuk perniagaan.

  12. Selepas saya melanggan pelan ini, bolehkah saya menaik taraf kuota data bulanan saya?

    Anda boleh membeli Tambah Nilai atau Data Top Up sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke aplikasi 1App untuk pembelian data tambahan.

  13. Saya adalah pelanggan sedia ada 5G Postpaid38. Bolehkah saya menaik taraf pelan saya kepada postpaidFAMILY98 yang baharu?

    Tidak boleh. Pelan ini eksklusif untuk pendaftaran baharu sahaja.

  14. Apa akan berlaku apabila saya habis menggunakan kuota data internet mudah alih saya?

    Anda boleh membeli Data Top Up melalui 1App atau dengan mendail *123# setelah kuota data anda habis digunakan. Kuota dari Data Top Up ini boleh dikongsi melalui hotspot.

  15. Bolehkan saya daftarkan talian tambahan selain dari Talian Member dengan pelan postpaidFAMILY98?

    Tidak boleh. Pelan ini telah didatangkan sekali dengan talian Member.

  16. Bolehkah saya tamatkan talian ahli dan tambah nombor baharu sebagai sebahagian daripada pelan postpaidFAMILY98 saya?

    Talian Member adalah kombo dalam postpaidFAMILY98A dan tidak boleh dikeluarkan cuma boleh dibatal atau diganti.

  17. Bolehkah saya tambah lebih banyak talian tambahan (daripada yang diperuntukkan) ke dalam pelan Keluarga saya?

    Tidak boleh. Anda tidak boleh menambah sebarang ahli keluarga atau talian tambahan melebihi had yang ditetapkan dalam pelan ini.

  18. Apa akan terjadi kepada pelan postpaidFAMILY98 saya jika saya memilih untuk membatalkan salah satu dari talian Member?

    Anda akan tetap membayar jumlah keseluruhan talian berharga RM98. Walaubagaimanapun, anda boleh menambah talian Member lain dengan mudah pada bila-bila masa nanti.

  19. Bila saya perlu aktifkan Talian Master untuk postpaidFAMILY98A?

    Talian Utama (Talian Master) mesti diaktifkan sewaktu pendaftaran atau semasa proses port masuk nombor. Ini adalah wajib untuk melanggan pelan.

  20. Adakah saya perlu aktifkan semua Talian Member sewaktu pendaftaran?

    Bermula pada 19 Ogos 2025, anda cuma perlu aktifkan Talian Utama semasa pendaftaran . Talian Member boleh diaktifkan pada waktu lain, mengikut keselesaan anda.

  21. Dimana boleh saya aktifkan Talian Member saya?

    Anda boleh aktifkan baki Talian Member di mana-mana cawangan rakan niaga atau kedai rasmi redONE seluruh negara.

  22. Adakah terdapat sebarang had masa untuk mengaktifkan Talian Member?

    Tidak, tiada sebarang had masa. Anda boleh tambah dan aktifkan Talian Member pada bila bila masa, selagi Talian Utama anda kekal aktif.

  23. Boleh saya uruskan Talian Member saya kemudian (e.g tukar atau ganti nombor)?

    Ya. Anda boleh tambah Talian Member baharu atau ganti Talian Member dengan nombor telefon baharu. Langkah ini boleh dibuat pada bila-bila masa melalui semua saluran jualan redONE.

  24. Boleh saya keluarkan Talian Member daripada plan ini?

    Tidak. Talian Member adalah kombo dalam postpaidFAMILY98A dan tidak boleh dikeluarkan cuma boleh dibatal atau diganti.

redCALL

  1. Apakah itu redCALL?

    redCALL ialah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan dengan penggunaan suara tinggi membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  2. Perlukah saya mengaktifkan / melanggan redCALL?

    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik selepas pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98A dengan talian Ahli/Member anda berjaya diaktifkan atau diport-in.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya hentikannya?

    Tidak, anda tidak boleh menghentikan redCALL. Ia disertakan bersama pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98A dengan talian Ahli/Member supaya anda boleh menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  4. Adakah panggilan tanpa had ini sah untuk panggilan semasa roaming?

    Tidak, panggilan tanpa had ini hanya sah untuk panggilan domestik di Malaysia sahaja.

  5. Adakah panggilan tanpa had ini termasuk panggilan ke talian tetap seperti nombor 03?

    Ya, panggilan tanpa had ini merangkumi semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas tidak termasuk.

  6. Adakah Polisi Penggunaan Saksama dikenakan untuk panggilan tanpa had?

    Ya, Polisi Penggunaan Saksama sebanyak 100 jam sebulan dikenakan.

  7. Apa akan berlaku jika saya melebihi had Polisi Penggunaan Saksama?

    Anda masih boleh membuat panggilan ke nombor rangkaian lain dengan kadar RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar tersebut.

Pelan postpaidFAMILY98 Baharu

postpaidFAMILY Plan Overview

Pelan postpaidFAMILY ditawarkan dalam empat kombinasi berbeza. Untuk setiap kombinasi, kedua-dua talian utama dan mana-mana talian Member (jika ditambah) mesti diaktifkan pada masa yang sama.

Akaun Master postpaidFAMILY

Butiran Pelan postpaidFAMILY9 postpaidFAMILY98 (dengan Member line)
Akses Bulanan (RM) RM98 RM98
Bayaran Pendahuluan (termasuk Cukai Perkhidmatan) RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP) RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP)
Yuran Pendaftaran RM10 RM10
Data Kelajuan Tinggi (5G/4G) 1000GB+ 500GB+
Hotspot Dikongsi dari data kelajuan tinggi (5G/4G)
Kombo Tambahan – redCALL Panggilan Tanpa Had ke semua rangkaian
Tempoh Kontrak Tiada kontrak / 24 bulan (Nombor Premium) Tiada kontrak / 24 bulan (Nombor Premium)
Denda Pembatalan Awal RM98 x baki bulan kontrak RM98 x baki bulan kontrak
Had Kredit RM100 RM100

* Bayaran Pendahuluan dan Yuran Pendaftaran diperlukan untuk pendaftaran baharu. Pelanggan yang port-in dari rangkaian lain (MNP) dikecualikan. Bayaran pendahuluan ini akan dikreditkan ke dalam bil bulan pertama anda. Anda hanya perlu membayar baki selebihnya pada bil tersebut.

  1. Keperluan Talian Utama: Untuk menambah talian Member, anda mesti melanggan pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98A sebagai pemegang talian utama.

  2. Maklumat Bil: Caj akan dikenakan untuk talian Utama di bawah pelan postpaidFAMILY98.

  3. Perubahan Pelan: Naik taraf atau turun taraf pelan ini tidak dibenarkan.

  4. Kesan Penamatan: Jika talian Utama ditamatkan, semua talian Member yang berkaitan di bawah akaun bil yang sama akan ditamatkan secara automatik.

  5. Talian Tambahan: Hanya talian Member di bawah pelan postpaidFAMILY boleh ditambah. Jenis talian tambahan lain tidak disokong.

Talian Member postpaidFAMILY

Butiran Pelan Member 500 Member 300 Member 250 Member 200
Akses Bulanan RM0 RM0 RM0 RM0
Bayaran Pendahuluan RM0 RM0 RM0 RM0
Yuran Pendaftaran RM0 RM0 RM0 RM0
Data Kelajuan Tinggi (5G/4G) 500GB+ 300GB+ 250GB+ 200GB+
Hotspot Dikongsi dari data kelajuan tinggi (5G/4G)
Panggilan Tanpa Had ke redONE Postpaid / RM0.15/min untuk lain-lain rangkaian
Tempoh Kontrak Tiada kontrak Tiada kontrak Tiada kontrak Tiada kontrak
Had Kredit RM100 RM100 RM100 RM100

* Talian Member ialah SIM data sahaja dan tidak termasuk panggilan tanpa had. Jika anda memerlukan masa berbual, anda boleh menambahnya dengan add-on redCALL.

  1. Apakah Talian Member? Talian Member postpaidFAMILY ialah talian tambahan yang boleh ditambah di bawah akaun Talian Utama postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98A.

  2. Data Termasuk: Setiap talian Member disertakan dengan kuota data berkelajuan tinggi tersendiri. Apabila kuota habis digunakan, kelajuan akan dikurangkan kepada 64kbps. Jika anda ingin terus menggunakan internet berkelajuan tinggi, anda boleh membeli Tambah Nilai Data.

  3. Tiada Bil Berasingan: Bil berasingan tidak diberikan untuk Talian Member —semua caj diuruskan di bawah akaun Talian Utama.

  4. Perubahan Pelan: Talian Member tidak boleh dinaik taraf atau diturun taraf secara individu.

  5. Peranan Akaun: Talian Member tidak boleh dinaik taraf menjadi Talian Utama.

Penggunaan Data

  1. Perkongsian peer-to-peer (P2P) tidak disokong di bawah pelan ini.

  2. Setiap talian mempunyai kuota data tersendiri. Setelah had kuota dicapai, anda masih boleh melayari internet, tetapi pada kelajuan lebih perlahan iaitu 64kbps—tiada pemotongan data!

  3. Data berkelajuan tinggi tambahan boleh dibeli melalui perkhidmatan tambah nilai.

  4. Data hanya untuk kegunaan domestik dan tidak boleh digunakan semasa perayauan (roaming).

  5. Untuk talian utama dan talian Member, penggunaan hotspot akan ditolak daripada kuota data utama.

Bayaran Pendahuluan & Yuran Pendaftaran

  1. Bayaran Pendahuluan dan Yuran Pendaftaran diperlukan untuk pendaftaran baharu, Bayaran Pendahuluan akan dikecualikan untuk pelanggan MNP Port-in. Bayaran pendahuluan ini akan dikreditkan ke dalam bil bulan pertama anda. Anda hanya perlu membayar baki selebihnya pada bil tersebut.

    Talian Utama

    Butiran Pelan postpaidFAMILY98 postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member)
    Bayaran Pendahuluan RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP) RM98 (dikecualikan untuk port-masuk MNP)
    Yuran Pendaftaran RM10 RM10
    Yuran Bulanan RM98 RM98

    Talian Member

    Butiran Pelan Member 500 Member 300 Member 250 Member 200
    Bayaran Pendahuluan RM0 RM0 RM0 RM0
    Yuran Pendaftaran RM0 RM0 RM0 RM0
    Yuran Bulanan RM0 RM0 RM0 RM0
  2. Talian Member ialah SIM data sahaja dan tidak termasuk panggilan tanpa had. Jika anda memerlukan masa berbual, anda boleh menambahnya dengan add-on redCALL.

Caj dan Pengebilan

  1. Anda dikehendaki membayar Yuran Bulanan penuh, walaupun anda tidak menggunakan perkhidmatan sepenuhnya dalam bulan tersebut. Nilai yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.

  2. Sebarang penggunaan yang melebihi apa yang termasuk dalam Yuran Bulanan akan dicaj dalam bil bulanan anda.

  3. Caj untuk perkhidmatan lain seperti IDD dan perayauan antarabangsa tidak termasuk dalam Yuran Bulanan dan akan dicaj secara berasingan.

  4. Kecuali dinyatakan sebaliknya, data bulanan dan minit panggilan anda adalah untuk kegunaan domestik sahaja dan tidak tersedia semasa perayauan.

  5. redCALL ialah ciri wajib yang disertakan bersama pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 dengan talian Member. Caj bulanan sebanyak RM10 akan dikenakan dalam bil.

  6. Dalam bil postpaidFAMILY pertama, kuota data berkelajuan tinggi akan dikira secara prorata berdasarkan penggunaan sebenar. Caj prorata adalah seperti berikut:

    Nama Pelan Penggunaan
    25% atau kurang
    Penggunaan
    26% – 50%
    Penggunaan
    51% – 75%
    Penggunaan
    76% atau lebih
    postpaidFAMILY98 &
    postpaidFAMILY98
    (dengan talian Member)
    RM22 RM44 RM66 RM88
  7. Setelah kuota data berkelajuan tinggi habis digunakan, penggunaan seterusnya akan ditukar kepada internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh membeli Tambah Nilai Data untuk terus menikmati akses internet berkelajuan tinggi.

  8. Perubahan pelan tidak dibenarkan untuk pelanggan postpaidFAMILY.

  9. Jika anda sedang menggunakan pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 dengan talian Member, pertukaran kepada pelan lain tidak dibenarkan.

  10. Kedua-dua pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 dengan talian Member berfungsi sebagai pelan Talian Utama.

  11. Jika anda menggunakan Talian Prinsipal di bawah pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 dengan talian Member, anda hanya boleh menambah talian Member postpaidFAMILY. Penambahan talian tambahan daripada pelan lain tidak dibenarkan.

  12. Sila ambil perhatian bahawa jika Talian Prinsipal redONE postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 dengan talian Member ditamatkan oleh redONE Mobile atau oleh anda atas apa jua sebab, semua Perkhidmatan lain di bawah redONE postpaidFAMILY akan turut ditamatkan.

redCALL

  1. redCALL ialah Perkhidmatan Nilai Tambahan wajib untuk pelan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 dengan talian Member, menawarkan panggilan tanpa had dalam Malaysia pada kadar RM10/sebulan.

  2. Panggilan tanpa had merangkumi:

    • Panggilan ke semua rangkaian mudah alih di Malaysia (termasuk redONE Postpaid & Prepaid)

    • Panggilan ke talian tetap Malaysia

  3. PANGGILAN YANG TIDAK TERMASUK dalam panggilan tanpa had:

    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC

    • Panggilan ke nombor khas dan nombor premium

    • Panggilan video

    • Panggilan IDD

  4. redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.

  5. Jika anda bertukar daripada pelan postpaidFAMILY98 atau postpaidFAMILY98 dengan talian Member kepada pelan lain, langganan redCALL anda akan ditamatkan secara automatik.

  6. Panggilan tanpa had melalui redCALL adalah untuk kegunaan peribadi sahaja.

    • Ia tidak boleh:Dijual semula, disewakan, atau digunakan untuk tujuan selain panggilan peribadi dalam Malaysia

    • Digunakan dengan peranti, perisian atau aplikasi pengalihan panggilan

    • Digunakan dengan peranti suis yang mengekalkan talian terbuka untuk tempoh masa yang panjang

    • Digunakan untuk panggilan serentak berbilang atau panggilan persidangan

    • Digunakan oleh pusat panggilan atau operasi telepemasaran

    • Digunakan untuk panggilan berterusan atau automatik, atau komunikasi antara mesin (M2M)

Keutamaan Penggunaan Data

Penggunaan Penggunaan Data
Pelan postpaidFAMILY98 postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member) / Member 500 Member 300 Member 250 Member 200
Pertama redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli
Ke-2 1000GB digabungkan 5G/4G 500GB digabungkan 5G/4G 300GB digabungkan 5G/4G 250GB digabungkan 5G/4G 200GB digabungkan 5G/4G
Ke-3 Tambah Nilai Data Yang Dibeli Tambah Nilai Data Yang Dibeli Tambah Nilai Data Yang Dibeli Tambah Nilai Data Yang Dibeli Tambah Nilai Data Yang Dibeli
Ke-4 Internet Asas@64kbps Internet Asas@64kbps Internet Asas@64kbps Internet Asas@64kbps Internet Asas@64kbps
  1. Penggunaan hotspot akan ditolak daripada kuota data 5G/4G yang dibundel.

Pilihan Tambahan

Tambahan postpaidFAMILY98 &
postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member)
Talian Member postpaidFAMILY
Tambah Nilai Data √ √
redCALL X √
redSMS √ √
redSOCIAL √ √
redVIDEO √ √
redSTUDY √ √
redMUSIC √ √
  1. Pelanggan postpaidFAMILY98 dan postpaidFAMILY98 (dengan Talian Member) dibenarkan untuk membeli Tambah Nilai berikut, kecuali redCALL.

  2. postpaidFAMILY Member boleh menambah servis tambah nilai (VAS) redCALL pada kadar tambahan RM10/bulan jika mereka memerlukan panggilan tanpa had.

  3. Tambah Nilai akan tamat tempoh pada akhir bulan. Sebarang baki kuota tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.

  4. Pelanggan boleh membeli Tambah Nilai pilihan pada bila-bila masa.

  5. Tambah Nilai boleh dibeli melalui USSD 123# atau aplikasi 1App.

  6. Tambah Nilai tidak boleh digunakan semasa perayauan. Sebarang penggunaan data perayauan akan dicaj mengikut kadar Pay-Per-Use (PPU).

English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag

EN | BM