Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.
* Penggunaan data tanpa had tetapi apabila kuota data 4G LTE bulanan habis, sambungan akan dikurangkan kepada 64kbps, bergantung pada lokasi pengguna dan keadaan rangkaian semasa.
** kelajuan redDAILY 1GB dan 1.5GB tidak dihadkan.
*** Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan sebanyak RM0.10/MB. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
Untuk Pelanggan Sedia Ada (Pelan Loyalti)
Promosi ini ialah program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan redONE sedia ada dengan telefon pintar percuma apabila mereka mendaftar talian tambahan baharu.
Promosi ini bermula pada Ogos 2024 dan sah sehingga diberitahu kelak.
Anda boleh melawati Kedai Premier redONE terdekat anda, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA.
Tidak. Harga yang dipaparkan dalam halaman ini tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali untuk bayaran pendahuluan).
Ya.
Promosi ini sah untuk:
Tempoh kontrak untuk talian tambahan adalah selama 24 bulan, manakala tempoh kontrak untuk akaun induk akan ditetapkan semula kepada 24 bulan.
Kegunaan | Penggunaan Data | |
---|---|---|
Pelan | SMART38 | SMART58 |
Pertama | 30 GB Data Bonus 5G | 50 GB Data Bonus 5G |
Ke-2 | YouTube, Facebook & Instagram@HD | 50 GB 5G/4G digabungkan |
Ke-3 | 40 GB 5G/4G data digabungkan | Internet Tanpa Had (redDATA) |
Ke-4 | Pembelian Tambah Nilai Data | Pembelian Tambah Nilai Data |
Ke-5 | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @6Mbps |
Untuk Pelanggan Baharu (Smart Plans)
Ini ialah promosi pakej peranti dan pelan pascabayar eksklusif. Anda boleh mendapatkan peranti atau telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun apabila anda melanggan pelan redONE SMART68 atau SMART98.
Promosi ini bermula dari Ogos 2024 sehingga diberitahu kelak.
Anda boleh mendaftar di mana-mana RedONE Premier Shop, PNC Gold & RedONE Cawangan.
Semua port peribadi dan MNP baharu dalam nombor (tidak termasuk M2M).
Tidak, awak tak boleh. Walau bagaimanapun, anda boleh mendaftar untuk talian atau port baharu dalam nombor untuk menikmati tawaran ini.
Ya, anda perlu membayar Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar untuk pelan SMART68 atau SMART38.
Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk peranti. Peranti ini diberikan kepada anda secara PERCUMA apabila anda melanggan pelan RedONE SMART68 atau SMART98 Pascabayar.
Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan untuk SMART68 dan 36 bulan untuk SMART98.
Ini ialah peranti bersubsidi dan promosi pakej pelan Pascabayar daripada redONE dan kontraknya adalah untuk memastikan anda kekal sebagai pelanggan redONE untuk tempoh masa yang ditetapkan.
Ya. Pelan SMART68 dan SMART98 Postpaid tersedia untuk semua pengguna port-in MNP (Kecuali pelanggan M2M).
Anda perlu kembali ke Cawangan atau Rakan Kongsi redONE Mobile yang mendaftarkan talian port-in untuk bayaran balik.
Tidak, anda tidak boleh meningkatkan kuota data bulanan anda. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menikmati kelajuan data sebaik sahaja anda telah menggunakan sepenuhnya kuota data bulanan pelan anda.
Anda akan dikenakan penalti penamatan awal mengikut kontrak yang anda tandatangani.
Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
Kegunaan | Penggunaan Data | |
---|---|---|
Pelan | SMART38 | SMART68 |
Pertama | 30 GB Data Bonus 5G | 50 GB Data Bonus 5G |
Ke-2 | YouTube, Facebook & Instagram Tanpa Had | 60 GB digabung 5G/4G Data |
Ke-3 | 50 GB 5G/4G data digabungkan | Internet Tanpa Had |
Ke-4 | Pembelian Data Top Up | Pembelian Data Top Up |
Ke-5 | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @6Mbps |
Adakah maklumat ini akan tersedia di tapak web redONE anda? Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila masuk ke Cawangan redONE Mobileterdekat atau Rakan Kongsi redONE untuk menyemak ketersediaan stok.
Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengeluar 1 tahun standard.
Ya, dan warna adalah tertakluk kepada ketersediaan.
Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kepada pengilang dan melawat Pusat Sokongan yang dibenarkan. Naik Taraf Talian Master
Untuk Pelanggan Sedia Ada (Naik Taraf Talian Master)
Ini adalah promosi untuk membolehkan pelanggan setia Akaun Induk Pascabayar redONE menaik taraf kepada pelan himpunan peranti dengan peranti yang menarik.
Promosi ini akan bermula pada 1 Ogos 2024 sehingga diberitahu kelak.
Anda boleh mendaftar di mana-mana rakan kongsi RedONE Branch dan RedONE Premier Shop berhampiran anda.
Pelanggan Master Line dengan keperluan berikut layak:
Pelanggan talian Master yang layak boleh menaik taraf talian mereka untuk layak mendapat 1 (satu) telefon pintar percuma.
Tidak, Yuran Pendaftaran tidak diperlukan. Walau bagaimanapun, yuran pemprosesan sekali sebanyak RM50 akan dikenakan pada bil redONE anda.
Tidak, tiada bayaran pendahuluan diperlukan.
Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
Ya. Anda dibenarkan menukar kepada mana-mana pelan standard selepas anda memenuhi tempoh kontrak anda.
Peranti Percuma
Peranti ini diberikan kepada anda PERCUMA dan tidak boleh ditukar kepada wang tunai.
Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila pergi ke Cawangan redONE atau rakan niaga Premier Shop terdekat untuk menyemak stok.
Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengilang standard selama 1 tahun.
Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kembali kepada pengilang dan melawat laman.
redCALL (SMART38, SMART58, SMART68, SMART98)
redCALL ialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART38, SMART58, SMART68 dan SMART98 anda telah berjaya didaftarkan.
Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART38, SMART58 dan SMART68 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja.
Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.
Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan.
Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA (SMART58, SMART98)
redDATA ialah VAS baharu yang menawarkan data tanpa had kelajuan @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
Tidak, redDATA akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART58 atau SMART98 anda telah berjaya didaftarkan. Caj langganan individu mungkin akan dikenakan.
Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redDATA. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART58 atau SMART98 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data.
Penggunaan data seterusnya akan lambat sehingga maksimum 64kbps.
Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App.
Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
Kelajuan kuota data redDATA dihadkan pada 3Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi untuk menikmati kelajuan 5G/4G.
Untuk Pelanggan Baru
Ini ialah promosi eksklusif telefon pintar digabungkan secara kombo dengan pelan postpaid. Pelanggan akan mendapat peranti atau telefon pintar PERCUMA atau boleh membelinya pada harga diskaun apabila anda langgan pelan Smart68 atau Smart38 redONE.
Promosi ini bermula sekarang sehingga diberitahu kelak.
Pelanggan boleh mendaftar di mana-mana Kedai Premier redONE, PNC Gold, redCOOP VPS & Cawangan redONE.
Semua nombor baharu dan MNP port-masuk (tidak termasuk M2M) layak untuk daftar untuk promosi ini.
Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar pelan SMART68 atau SMART98 adalah diperlukan.
Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk telefon pintar. Telefon pintar yang diberikan kepada anda adalah PERCUMA apabila anda berdaftar dengan pelan redONE Smart68 dan Smart98.
Bayaran pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini adalah seperti berikut:
Promosi ini tertakluk pada tempoh kontrak 24 bulan untuk SMART68 dan 36 bulan untuk SMART98.
Promosi bundle telefon pintar dan pelan Postpaid ini telah disubsidikan oleh redONE dan kontrak itu bertujuan untuk memastikan anda setia menjadi pelanggan redONE untuk tempoh masa yang telah ditetapkan.
Pelan Postpaid SMART68 dan SMART98 boleh dilanggan oleh semua pengguna bukan M2M.
Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam kontrak yang telah anda tandatangani jika hendak menamatkan pelan postpaid yang masih dalam tempoh kontrak.
Penggunaan data adalah seperti berikut:
Kegunaan | Penggunaan Data | |
---|---|---|
Pelan | SMART68 | SMART98 |
Pertama | 30 GB Data Bonus 5G | 50 GB Data Bonus 5G |
Ke-2 | YouTube, Facebook & Instagram dalam HD Tanpa Had | 60 GB 5G/4G data digabungkan |
Ke-3 | 50 GB 5G/4G data digabungkan | Internet Tanpa Had |
Ke-4 | Pembelian Data Top Up | Pembelian Data Top Up |
Ke-5 | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @6Mbps |
Untuk Pelanggan Sedia Ada (Pelan Loyalty)
Promosi ini adalah program kesetiaan untuk menghadiahi pelanggan redONE sedia ada dengan telefon pintar apabila mereka daftar talian tambahan baharu.
Promosi ini bermula pada 1 Ogos 2024 sah sehingga diberitahu kelak.
Harga tawaran istimewa peranti adalah berdasarkan ketersediaan stok semasa.
Pelan ini boleh didapati di Cawangan redONE, Kedai Premier redONE, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA.
Tidak. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali Pembayaran Pendahuluan).
Yuran pendaftaran dan pembayaran pendahuluan adalah diperlukan untuk mendaftar pelan postpaid Smart dibawah promosi ini.
Promosi ini sah untuk pelanggan akaun Master pelan RM38 & RM40, RM48 & RM50 dan juga RM58 dan ke atas dengan tempoh lebih daripada 12 bulan. Ini juga untuk akaun induk pakej 5G redPLAN38 dan 5G redPLAN48 dengan tempoh 6 bulan (180 hari) dengan rekod pembayaran yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam masa 3 bulan sebelumnya). Setiap pelanggan akaun Master yang layak dibenarkan untuk mendaftar satu (1) talian tambahan baharu (daftar nombor baharu atau port-in MNP) untuk mendapatkan satu (1) telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun.
Hanya talian yang berjaya didaftarkan atau dipindahkan ke pelan Smart58 atau Smart38 layak menerima telefon pintar percuma.
Tempoh kontrak untuk talian tambahan ialah 24 bulan, manakala tempoh kontrak untuk akaun Master akan diset semula kepada 24 bulan.
Pengebilan individu dibenarkan.
Akaun Master tidak dibenarkan menurunkan taraf/ menaik taraf selepas akaun Master menerima tawaran ini.
MNP TOS TIDAK dibenarkan untuk program ini.
Korporat, M2M dan Warga Asing tidak dibenarkan mengikuti program ini.
Penggunaan data adalah seperti berikut:
Kegunaan | Penggunaan Data | |
---|---|---|
Pelan | SMART38 | SMART58 |
Pertama | 30 GB Data Bonus 5G | 50 GB Data Bonus 5G |
Ke-2 | YouTube, Facebook & Instagram dalam HD Tanpa Had | 60 GB 5G/4G data digabungkan |
Ke-3 | 40 GB 5G/4G data digabungkan | Internet Tanpa Had (redDATA) |
Ke-4 | Pembelian Data Top Up | Pembelian Data Top Up |
Ke-5 | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @6Mbps |
Untuk Pelanggan Sedia Ada (Naik Taraf Talian Master)
Promosi ini ialah program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan akaun redONE Master sedia ada dengan telefon pintar percuma apabila mereka mendaftar talian tambahan baharu.
Promosi ini bermula pada 1 Ogos 2024 dan sah sehingga diberitahu kelak.
Promosi ini boleh didapati di mana-mana kedai redONE Mobile dan Kedai Premier.
Harga yang dipaparkan dalam halaman ini tidak termasuk cukai perkhidmatan.
Naik Taraf Talian Master adalah sah untuk pelanggan talian Master yang aktif dengan:
Setiap pelanggan talian Master yang layak dibenarkan untuk menaik taraf pelan mereka kepada SMART68 untuk layak menerima 1 (satu) telefon pintar percuma.
Hanya talian yang berjaya ditukar kepada pelan SMART68 layak menerima telefon pintar percuma.
Pelanggan Akaun Master yang menerima tawaran ini, tempoh kontrak Akaun Master akan dikontrakkan semula kepada 24 bulan.
Pengebilan individu TIDAK dibenarkan.
Akaun Master tidak dibenarkan menurunkan taraf pelan/ menaik taraf pelan selepas akaun Master menerima tawaran ini.
Akaun Master tidak boleh menurunkan taraf pelan apabila masih dikontrakkan kepada pelan SMART68.
MNP TOS TIDAK dibenarkan untuk program ini.
Yuran Pemprosesan RM50 akan dibayar kepada rakan niaga yang mengemukakan permintaan Pelan Perubahan.
Bayaran akses bulanan untuk pelan SMART68 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, data bonus, YouTube, Facebook & Instagram tanpa had dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
redCALL dan redDATA adalah kombo dengan pelan SMART68 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kedalam bil untuk redCALL.
Kombo data berkelajuan tinggi, kombo redDATA dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
Yuran akses bulanan untuk pelan SMART68 akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.
redCALL (SMART38, SMART58 , SMART68 and SMART98 plan)
redCALL adalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah dikecualikan.
Khidmat nilai-tambah redCALL adalah bergabung dengan pelan Postpaid SMART38, SMART58, SMART68 dan SMART98 BAHARU dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj kedalam bil setiap bulan.
Panggilan suara tanpa had merangkumi:
Panggilan tanpa had tidak termasuk:
Khidmat nilai-tambah redCALL akan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan.
Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari SMART38, SMART58, SMART68 dan SMART98 ke pelan lain, langganan ke redCALL akan dilanjutkan secara automatik kecuali pelan baru adalah Amazing8.
Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:
redDATA (SMART58, SMART98)
VAS baharu redDATA ulangan bulanan menawarkan data tanpa had @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
redDATA adalah kombo dengan pelan SMART58 dan SMART98 dan bukan pilihan.
Data tanpa had boleh digunakan untuk semua servis data.
redDATA hanya boleh digunakan secara domestik di dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data ketika berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perayauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh rakan operator perayauan redONE untuk penggunaan data ketika merayau dengan rakan perayauan luar negara redONE.
redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.
Data redDATA akan tamat pada akhir bulan. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan hadapan.
Sekiranya pelanggan ingin menukar pelan langganan dari SMART58 dan SMART98 ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
Setelah kuota redDATA telah digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan internet yang seterusnya akan ditolak daripada kuota Data Top Up sedia ada atau kelajuan internet anda akan dikurangkan.
Data tanpa had terhad untuk kegunaan peribadi pengguna dan tidak boleh dikongsi dengan orang lain atau mana-mana peranti (termasuk SIM boxes atau mobile hotspot) dan tertakluk kepada Polisi Penggunaan Saksama redONE.
Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta kemampuan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data pelanggan akan berbeza dan mungkin perlahan atau terjejas disebabkan jarak dengan Menara mobile kami. Kapasiti menara mobile, sumber muat turun, jenis dan kualiti telefon bimbit dan rangkaian liputan internet adalah berdasarkan Polisi Penggunaan Saksama (FUP). Untuk info lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy.
redDATA tidak boleh ditukar milik, sama ada melalui undang-undang atau sebaliknya, kepada orang perseorangan, entiti atau kepada akaun redONE Postpaid yang lain.
Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab pada anda ataupun pihak ketiga untuk menyekat, menghentikan atau memutuskan pelan dan servis sekiranya penggunaan anda:
Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksama, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di redONE.com.my.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D).
Hak cipta terpelihara.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D). Hak cipta terpelihara.