Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Ingin WiFi-kan rumah anda dengan segera tanpa perlu tunggu juruteknik untuk pemasangan? Memperkenalkan 5G homeWiFi dengan 1,000 GB internet segera, teman WiFi terbaik untuk kediaman anda. Cepat dan mudah!

Ingin WiFi-kan rumah anda dengan segera tanpa perlu tunggu juruteknik untuk pemasangan?
Memperkenalkan 5G homeWiFi dengan 1,000 GB internet segera,
teman WiFi terbaik untuk kediaman anda. Cepat dan mudah!

Kunjungi kedai redONE Mobile
berdekatan untuk melanggan sekarang!
Kunjungi kedai redONE Mobile berdekatan anda sekarang!

Kunjungi kedai redONE Mobile

berdekatan anda sekarang!

*Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh CelcomDigi, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Pelan 5G Home WiFi

  1. Apakah pelan 5G Home WiFi redONE?

    Pelan 5G Home WiFi redONE menyediakan data 5G/4G berkelajuan tinggi untuk pengalaman internet terpantas. Pelanggan boleh memilih untuk pelan SIM dengan router atau pelan SIM-sahaja.

  2. Siapa yang boleh mendaftar untuk pelan ini?
    1. Pelan 5G Home WiFi 88 redONE tersedia eksklusif untuk warga Malaysia berumur 18 tahun dan ke atas.

    2. Pelan 5G Home WiFi 68 redONE tersedia untuk warga Malaysia dan juga warga asing berumur 18 tahun dan ke atas.

  3. Bolehkah pelanggan menukar pelan apabila dalam kontrak?

    Tidak. Pertukaran pelan tidak dibenarkan semasa dalam tempoh kontrak.

  4. Bagaimana untuk melanggan 5G Home WiFi redONE?

    Anda boleh melanggan pelan 5G Home WiFi redONE melalui mana-mana rakan niaga atau cawangan redONE.

  5. Boleh saya membuat panggilan atau menghantar SMS dengan pelan ini?

    Pelan ini tidak menyokong servis panggilan dan SMS. Pelan 5G Home WiFi redONE hanya untuk kegunaan data sahaja.

  6. Boleh saya gunakan Home WiFi redONE di luar Malaysia?

    Tidak, servis ini hanya terpakai untuk kegunaan dalam Malaysia sahaja.

  7. Bagaimana jika saya mahu batalkan pelan ini?

    Untuk membatalkan pelan 5G Home WiFi 88 redONE anda, kunjungi cawangan kami. Sila maklum bahawa jika anda batalkan sebelum kontrak 24 bulan anda tamat, anda akan dikenakakan:

    1. RM88 x baki bulan kontrak, atau

    2. Minimun RM450, yang mana lebih tinggi.

  8. Adakah pelan redONE 5G Home WiFi mempunyai kontrak?

    redONE 5G Home WiFi 88 tertakluk pada 24 bulan kontrak dan 5G Home WiFi 68 ialah 12 bulan.

  9. Berapa router 5G home yang saya boleh langgan dengan pelan redONE 5G Home WiFi?

    Setiap pelanggan dibenarkan untuk mendaftar hanya SATU (1) home router, tertakluk pada penilaian had kelayakkan. Sebarang langganan tambahan akan memerlukan bayaran pendahuluan yang lebih tinggi bagi setiap pendaftaran.

  10. Bagaimana cara yang boleh saya setkan router 5G untuk mengoptimumkan isyarat 5G?

    Lokasi terbaik untuk meletakkan router 5G anda:

    1. Letakkan router anda di kawasan tengah rumah, berdekatan tingkap dan juga sumber elektrik.

    2. Dinding konkrit, pintu besi boleh mengurangkan isyarat selular dari menara. Elakkan dari meletakkannya di ruang bawah tanah.

    3. Kekuatan isyarat: Apabila peranti anda disambungkan kepada router, anda boleh menyemak kekuatan isyarat melalui penunjuk isyarat pada router atau selepas log masuk ke laman web router 5G menggunakan peranti yang disambungkan. Jika anda tidak mendapat bar isyarat rangkaian penuh, cuba tukarkan lokasi router anda.

    Untuk sambungan WiFi yang lebih baik:

    1. Kurangkan gangguan dengan memastikan peranti berikut berada sekurang-kurangnya 2-3 meter dari router anda: Stesen pangkalan telefon tanpa wayar, ketuhar gelombang mikro, pemantau bayi, peranti Bluetooth, dan sistem pembesar suara tanpa wayar.

    2. Elakkan kesesakan kerana tambahan lebih peranti pada rangkaian Wi-Fi anda boleh mengurangkan kelajuan untuk semua peranti dalam rangkaian tersebut.

    3. Pastikan anda mempunyai isyarat Wi-Fi yang baik pada router anda.

  11. Peranti apa yang saya boleh sambungkan dengan router?

    Anda boleh sambungkan sebarang peranti berkemampuan WiFi di rumah anda kepada router seperti komputer riba, telefon, TV pintar, konsol permainan, dan juga alatan rumah pintar.

  12. Bolehkah saya kekalkan router selepas kontrak saya tamat?

    Ya, setelah kontrak anda tamat, router menjadi milik anda.

  13. Berapa lamakah tempoh waranti untuk router 5G?

    Tempoh waranti ialah selama 24 bulan dari tarikh pembelian. Sila simpan resit asal sebagai bukti pembelian untuk sebarang tuntutan waranti.

  14. Router 5G Home saya tidak berfungsi. Apa yang perlu saya buat?

    Sila kunjungi mana-mana cawangan redONE untuk penggantian satu-ke-satu jika router anda masih dalam tempoh waranti.

Pelan 5G Home WiFi 88 Baharu

Syarat Umum

  1. Pelan 5G Home WiFi 88 mula ditawarkan pada 22 September 2025.

  2. Pelan 5G Home WiFi 88 adalah SIM data – sahaja, yang juga boleh digunakan untuk perkongsian hotspot.

  3. Pelan 5G Home WiFi 88 tersedia eksklusif untuk pelanggan pendaftaran nombor baharu atau port-masuk MNP. Pelanggan M2M (Machine-to-Machine) atau warga asing tidak layak untuk plan ini.

  4. Pelanggan boleh mendaftar sebagai akaun talian Master atau Tambahan.

  5. Yuran pendaftaran dan bayaran pendahuluan diperlukan. Bayaran pendahuluan dikecualikan untuk port-masuk MNP. Jika had kredit lebih tinggi dipohon, deposit standard akan dikenakan mengikut prosedur semasa.

  6. Kesemua harga tertera tidak termasuk cukai perkhidmatan, yang akan dipaparkan dalam bil bulanan anda.

  7. Yuran akses bulanan hanya meliputi data kombo kelajuan tinggi.

Gambaran Pelan 5G Home WiFi 88

Butiran Pelan 5G Home WiFi 88
Komitmen Bulanan: RM88
Bayaran Pendahuluan: RM200
Yuran Pendaftaran: RM50
Data Kelajuan Tinggi: 1000GB 5G/4G
Hotspot: Dikongsi dari data kelajuan tinggi
Peranti: TOZED S200A
Tempoh Kontrak: 24 Bulan
Jumlah Data: 1000GB+

Nota:

  1. Bayaran pendahuluan sebanyak RM200 diperlukan untuk pelan 5G Home WiFi 88. Jumlah ini akan dikreditkan semula ke dalam bil bulanan pelanggan sebanyak RM20 sebulan untuk tempoh sepuluh (10) bulan.

  2. Pelan 5G Home WiFi 88 tertakluk kepada peraturan peruntukan talian peranti berbundle yang terpakai untuk semua peranti. Sebarang talian tambahan melebihi kuota yang diperuntukkan memerlukan bayaran pendahuluan lebih tinggi sebanyak RM300 di bawah pelan 5G Home WiFi 88 Higher Advance. Jumlah ini akan dikreditkan semula ke dalam bil bulanan pelanggan sebanyak RM30 sebulan untuk tempoh sepuluh (10) bulan.

  1. Kombo ini merangkumi perkhidmatan data redONE Home 5G bersama satu (1) peranti modem – router 5G.

  2. Semua harga yang tertera tidak termasuk cukai perkhidmatan, yang akan dicaj dalam bil bulanan pelanggan (kecuali bayaran pendahuluan).

  3. Langganan untuk pelan bundel tertakluk kepada tempoh kontrak minima selama dua pulah empat (24) bulan, bermula dari tarikh pengaktifan.

  4. Pelanggan dengan baki tunggakan atau tersenarai dalam pangkalan data tidak layak untuk melanggan.

  5. Dalam bil pertama pelan 5G Home WiFi, kombo data kelajuan tinggi akan dipro-rata mengikut penggunaan sebenar pelanggan. Caj pro-rata adalah seperti berikut:

    Nama Pelan Penggunaan Data
    25% atau kurang
    Penggunaan Data
    26% – 50%
    Penggunaan Data
    51% – 75%
    Penggunaan Data
    76% atau lebih
    5G Home WiFi 88 RM22 RM44 RM66 RM88
  6. Setelah mencapai penggunaan penuh kombo data, kelajuan internet akan diperlahankan pada had kelajuan 64Kbps. Pelanggan boleh membeli Tambah-Nilai Data untuk terus melayari pada kelajuan tinggi.

  7. Bayaran pendahuluan sebanyak RM200 diperlukan untuk pelan 5G Home WiFi 88. Jumlah ini akan dikreditkan semula dalam bil bulanan pelanggan pada kadar RM20 bulanan selama sepuluh (10) bulan.

  8. redONE berhak untuk sekat atau gantung peranti jika terdapat yuran perkhidmatan, caj bulanan tidak dibayar, atau kegagalan untuk memenuhi syarat langganan.

PERANTI

Kesediaan & Waranti

  1. Ketersediaan Peranti adalah tertakluk kepada stok semasa ketika pendaftaran.

  2. Imej yang dipaparkan di laman web atau bahan promosi kami adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja dan mungkin tidak mewakili peranti yang sebenar. Kami berhak untuk menukar model peranti dengan peranti lain yang mempunyai keupayaan setara.

  3. Tempoh waranti bagi Peranti adalah sepanjang Tempoh Komitmen.

  4. Sepanjang tempoh waranti, sekiranya Peranti didapati rosak atau tuntutan kerosakan Peranti anda disahkan berpunca daripada ralat pengilang, kami akan menggantikan Peranti tersebut (pertukaran 1-ke-1) tanpa sebarang kos tambahan dikenakan kepada anda dan tertakluk kepada ketersediaan stok.

  5. Kami berhak untuk mengesahkan Peranti yang dihantar bagi penggantian waranti. Sekiranya didapati Peranti masih berfungsi atau telah diusik dalam apa jua cara, kami mungkin mengenakan caj penggantian Peranti yang bersamaan dengan harga Peranti baharu.

  6. Waranti Peranti tidak sah dalam situasi berikut :

    1. Rosak, hilang, dicuri atau ralat kepada Peranti disebabkan oleh sebarang perbuatan , kelalaian , salah guna, kecuaian , nombor siri dialih keluar atau dirosakkan ;

    2. Fungsi kunci- rangkaian pengendali pada Peranti telah dinyahaktifkan; atau

    3. Tindakan lain di luar kawalan munasabah kami.

  7. Anda boleh kunjungi cawangan redONE berdekatan anda jika mengalami sebarang isu berkaitan Peranti.

Pelan 5G Home WiFi 68 Baharu (SIM sahaja)

Syarat Umum

  1. Pelan 5G Home WiFi 68 mula ditawarkan pada 22 September 2025.

  2. Pelan 5G Home WiFi 68 adalah SIM data – sahaja, yang juga boleh digunakan untuk perkongsian hotspot.

  3. Pelan 5G Home WiFi 68 tersedia eksklusif untuk pelanggan pendaftaran nombor baharu atau port-masuk MNP. Pelanggan M2M (Machine-to-Machine) tidak layak.

  4. Pelanggan boleh mendaftar sebagai akaun talian Master atau Tambahan.

  5. Yuran pendaftaran dan bayaran pendahuluan diperlukan. Bayaran pendahuluan dikecualikan untuk port-masuk MNP. Jika had kredit lebih tinggi dipohon, deposit standard akan dikenakan mengikut prosedur semasa.

  6. Kesemua harga tertera tidak termasuk cukai perkhidmatan, yang akan dipaparkan dalam bil bulanan anda.

  7. Yuran akses bulanan hanya meliputi data kombo kelajuan tinggi.

Gambaran Pelan 5G Home WiFi 68

Butiran Pelan 5G Home WiFi 68
Komitmen Bulanan: RM68
Bayaran Pendahuluan: RM68
Yuran Pendaftaran: RM50
Data Kelajuan Tinggi: 1000GB 5G/4G
Hotspot: Dikongsi dari data kelajuan tinggi
Tempoh Kontrak: 12 Bulan
Jumlah Data: 1000GB+

Nota:

  1. Bayaran Pendahuluan dan Yuran Pendaftaran diperlukan untuk pendaftaran baharu. Bagi pelanggan yang membuat port masuk daripada rangkaian lain (MNP), Bayaran Pendahuluan dikecualikan. Bayaran pendahuluan akan dikreditkan ke bil bulan pertama anda. Anda hanya perlu menjelaskan sebarang baki yang tinggal pada bil tersebut.

  2. Pelanggan warganegara asing perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan yang diluluskan.

  1. Kesemua harga tertera tidak termasuk cukai perkhidmatan, yang akan dipaparkan dalam bil bulanan anda.

  2. Kombo data kelajuan tinggi hanya untuk kegunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Perayauan data akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).

  3. Dalam bil bulan pertama pelan 5G Home WiFi 68, data kombo akan dipro-rata berdasarkan kegunaan data kelajuan tinggi pelanggan. Harga kegunaan pro – rata adalah seperti berikut:

    Nama Pelan Penggunaan Data
    25% atau kurang
    Penggunaan Data
    26% – 50%
    Penggunaan Data
    51% – 75%
    Penggunaan Data
    76% atau lebih
    5G Home WiFi 68 RM17 RM34 RM51 RM68
  4. Jika terdapat pembatalan, tidak akan ada sebarang bil pro-rata bagi bil bulan terakhir anda; anda akan dicaj yuran komitment bulanan penuh.

  5. Setelah mencapai 100% penggunaan kombo data kelajuan tinggi, penggunaan seterusnya akan diperlahankan pada had kelajuan maksima 64Kbps tanpa ada caj tambahan. Pelanggan boleh membeli Tambah-Nilai Data untuk terus melayari internet pada kelajuan tinggi.

  6. Tiada pertukaran pelan dibenarkan sepanjang tempoh kontrak.

Servis & Liputan 5G

Pemberitahuan

  1. Servis ini hanya terpakai dalam kawasan rangkaian 5G.

  2. Bila di luar liputan 5G, rangkaian akan secara automatik bertukar ke 4G.

  3. Perkhidmatan mungkin mengalami kelewatan, gangguan, atau isu diakibatkan oleh rangkaian pihak ketiga.

  4. redONE tidak bertanggungjawab atas sebarang gangguan yang disebabkan oleh penyedia nasional 5G atau faktor luaran lain.

English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag

EN | BM

EN | BM