Nak melancong ke luar negara tak lama lagi?
Merantau dengan tenang apabila anda ke 77 negara dengan
Pas Perantauan redROAM! Dengan kadar perantauan berpatutan,
anda boleh berkongsi momen indah tanpa perlu risau caj tambahan!



Semak Standard Roaming Caj setiap negara sebelum travel
supaya anda boleh kawal penggunaan dengan mudah.

Perantauan Antarabangsa ialah perkhidmatan yang membolehkan anda menggunakan nombor telefon anda untuk membuat dan menerima panggilan dari negara atau destinasi lain ketika anda berada di luar negara.
Anda perlu pra-aktifkan perkhidmatan perantauan sebelum melancong ke luar negara.
Jika anda telah menjadi pelanggan redONE lebih dari tempoh 6 bulan, anda hanya perlu menelefon 1909 untuk bercakap dengan Khidmat Pelanggan kami untuk mengaktifkan perkhidmatan Perantauan Antarabangsa sebelum melancong ke luar negara.
Jika anda ialah pelanggan baru redONE (kurang dari 6 bulan), anda dikehendaki untuk membayar deposit tambahan (akan dikembalikan semula) sebanyak RM300 untuk mengaktifkan perkhidmatan Perantauan Antarabangsa. Pembayaran deposit tambahan akan dikecualikan jika anda membawa masuk nombor Pascabayar (MNP port-in) anda dari rangkaian pembekal yang lain, dan anda pernah menggunakan perkhidmatan perantauan sebelum ini.
Hanya ikut langkah-langkah mudah di bawah:
<Kod Akses Antarabangsa><Kod Negara><Kod Kawasan/Kod Rangkaian Telefon><Nombor Talian Tetap/ Bimbit>
Contoh:
Untuk membuat panggilan ke nombor mudah alih Malaysia (e.g. 011 1073 3663), dail +601110733663
Untuk memilih rangkaian secara manual, sila ikuti langkah-langkah di bawah:
| iPhone | Pergi ke:
|
| Android | Pergi ke:
|
| BlackBerry | Pergi ke:
|
Note: Langkah-langkah ini mungkin berbeza bergantung pada jenis dan model telefon
Kadar perantauan bergantung pada jenis negara dan operator yang anda pilih.
Tidak, kadar caj adalah standard mengikut negara dan operator yang anda pilih.
Ya, anda akan dicaj jika anda menjawab sebarang panggilan ketika menggunakan perkhidmatan perantauan . Caj akan berbeza bergantung pada negara yang membuat panggilan tersebut.
Ya, boleh.
Anda dinasihatkan untuk menghubungi Khidmat Pelanggan kami di +603 8689 7800 untuk menggantungkan talian anda buat sementara waktu bagi mengelakkan sebarang penggunaan tanpa kebenaran.
Ya, anda akan dikenakan caj perkhidmatan perantauan Antarabangsa bergantung pada negara dan operator yang telah anda pilih.
Ya, kadar ini akan diaplikasikan kepada semua pengguna talian tambahan yang telah mengaktifkan perkhidmatan Perantauan Antarabangsa.
Perubahan kadar akan disiarkan dalam laman web kami. Sila periksa laman web kami dari masa ke semasa untuk melihat kadar dan promosi terbaru.
redONE berhak mengikut budi bicara mutlaknya untuk menentukan sama ada pelanggan layak untuk perkhidmatan perantauan antarabangsa.
redONE dan pengendali rangkaian perkhidmatan telekomunikasi asing yang dilawati tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kerugian atau kerosakan yang mungkin dialami oleh pelanggan daripada atau melalui penggantungan/ penamatan/ gangguan/ kehilangan atau ketidakupayaan untuk menggunakan perkhidmatan perantauan antarabangsa atas sebab apa pun.
Pelanggan perkhidmatan perantauan antarabangsa hendaklah tertakluk kepada semua terma dan syarat Perjanjian ini dan apa-apa terma dan syarat lain yang difikirkan sesuai oleh redONE untuk dikenakan dari semasa ke semasa.
Untuk perkhidmatan data, yuran akses bulanan pelanggan hanya meliputi penggunaan data domestik dan tidak termasuk penggunaan data di luar negara. Untuk penggunaan perkhidmatan perantauan, caj perantauan antarabangsa dikenakan.
Pelanggan boleh meminta Had Kredit yang lebih tinggi dan redONE boleh memberikannya mengikut budi bicaranya tertakluk kepada syarat yang difikirkan sesuai untuk dikenakan oleh redONE.
Pelanggan hendaklah menanggung dan membayar semua surcaj, tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, cukai nilai tambah, dan apa-apa caj lain, cukai, perbezaan kadar pertukaran (jika ada) atau apa-apa jumlah lain yang mungkin ditetapkan daripada redONE dari semasa ke semasa, yang ditanggung dalam menggunakan perkhidmatan perantauan antarabangsa.
redONE tidak membuat sebarang waranti atau pernyataan bahawa peralatan mudah alih pelanggan akan dapat menggunakan perkhidmatan perantauan antarabangsa. Sebarang ketidakupayaan peralatan mudah alih pelanggan untuk menggunakan perkhidmatan perantauan antarabangsa tidak akan membatalkan perjanjian ini atau membatalkan, mengurangkan atau menjejaskan liabiliti pelanggan untuk mematuhi dan melaksanakan kewajipannya di sini.
Pelanggan hendaklah segera melaporkan kepada redONE dan dalam apa jua keadaan dalam masa 24 jam, sebarang kehilangan atau dicuri Kad SIM atau peralatan mudah alih. Sehingga laporan sedemikian diterima oleh redONE, pelanggan akan bertanggungjawab ke atas semua caj yang ditanggung.
Untuk tujuan terma dan syarat ini, sebarang rujukan kepada perkhidmatan perantauan antarabangsa hendaklah termasuk perkhidmatan perantauan data antarabangsa.
Terma dan syarat tawaran ini hendaklah dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat yang diamalkan oleh redONE (“Terma & Syarat Utama”) yang diterima oleh Pelanggan dan akan menjadi tambahan kepada Terma & Syarat Utama. Terma dan Syarat Utama akan terus terpakai dan mengikat Pelanggan untuk tujuan promosi ini.
Perantauan Data Harian
Perantauan Data Harian membolehkan pelanggan menikmati akses internet ketika melancong ke luar negara.
| Perantauan Data Harian | |
|---|---|
| Harga | RM39 |
| Peruntukan Data | 1 GB |
| Tempoh Sah | 24 jam |
| Negara Layak | 123 negara |
| Pelan Layak | Semua pelan pasca bayar |
Tidak. Anda tidak perlu log masuk ke pengendali pilihan.
Anda akan diaktifkan secara automatik apabila penggunaan data melebihi RM0.10 di negara yang terpilih. Sila pastikan anda HIDUPKAN Perantauan Data pada tetapan peranti anda.
Ya. Anda akan dimaklumkan melalui SMS selepas pengaktifan dan penggunaan 100%.
Perkhidmatan ini membolehkan pelanggan mengakses perkhidmatan data mudah alih apabila di luar negara menggunakan rangkaian mudah alih negara asing, tanpa perlu membayar caj perantauan data yang tinggi. Kos dihadkan pada kadar harian rata.
Dalam situasi ini, kadar perantauan data standard akan dikenakan dan ianya akan menjadi sangat mahal. Sebaliknya, cari lokasi di mana ada liputan WiFi percuma.
Blok pengecasan adalah setiap 100 kb.
Ya, anda boleh meneruskan penggunaan tanpa sebarang caj tambahan pada kelajuan yang dikurangkan sehingga 256 kbps sehingga pas anda tamat tempoh (FUP 700 MB).
Tidak. Perantauan Data Harian akan tamat tempoh secara automatik dalam masa 24 jam. Jika anda tidak mahu meneruskannya, sila matikan perantauan data di tetapan peranti mudah alih anda.
Anda boleh menggunakan Data Perantauan Harian anda selama 24 jam di negara yang anda berada sekarang. Jika anda melancong ke negara tersenarai yang lain dalam tempoh masa 24 jam yang sama, pas baharu Data Perantauan Harian akan diaktifkan secara automatik untuk anda, dan caj RM39 akan dikenakan.
Klik pada butang yang disediakan pada halaman di atas untuk melihat senarai penuh negara yang dipilih.
Perantauan Data Harian
Perantauan Data Harian RM39 baharu ini sah mulai 1 September 2024.
Perantauan Data Harian ini terpakai untuk semua pelanggan redONE Postpaid baharu dan sedia ada.
Pelanggan diingatkan supaya menghidupkan perantauan data untuk menikmati promosi ini.
Perantauan Data Harian ialah perkhidmatan perantauan yang disertakan dengan kuota internet perantauan sehingga 1 GB pada kadar rata RM39 sehari.
Kuota yang diperuntukan ialah internet perantauan berkelajuan tinggi.
Selepas kuota berkelajuan tinggi digunakan sepenuhnya, penggunaan internet sepenuhnya akan diperlahankan sehingga 256 kbps (FUP: 700 MB).
Perantauan Data Harian adalah berdasarkan zon waktu Malaysia dari 12:00 pagi hingga 11:59 malam.
Perantauan Data Harian ditawarkan secara perkongsian dengan pengendali rangkaian di negara terpilih (“Operator Rangkaian Yang Mengambil Bahagian”). redONE Mobile berhak untuk memadam, menambah atau meminda senarai Operator Rangkaian di negara dipilih dari semasa ke semasa.
Perantauan Data Harian ini akan diperbaharui secara automatik jika penggunaan data terus dikesan selepas 24 jam dari masa pengaktifan. Pelanggan boleh mengelakkan pembaharuan automatik dan/atau caj dengan mematikan Perantauan Data mereka.
Perkhidmatan Perantauan Data Harian akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelanggan tiba di negara asing, dan perkhidmatan Perantauan Data Harian akan terus diperbaharui secara automatik setiap 24 jam dengan caj RM39 selagi perantauan antarabangsa dihidupkan dalam peranti pelanggan.
Perkhidmatan Perantauan Data Harian hendaklah digunakan di luar Malaysia dan pelanggan bersetuju untuk mematuhi dan tertakluk kepada semua terma dan syarat penggunaan pada setiap masa serta terma penggunaan Operator Rangkaian Yang Mengambil Bahagian.
Pelanggan tidak boleh menggunakan Perantauan Data Harian untuk penggunaan atau keuntungan komersil, penggunaan bukan peribadi atau penipuan. redONE Mobile berhak pada bila-bila masa mengikut budi bicara mutlaknya dan tanpa sebarang liabiliti kepada pelanggan atau mana-mana pihak ketiga, untuk memutuskan sambungan, mengganggu, menamatkan, menghalang atau menggantung perkhidmatan Perantauan Data Harian kepada pelanggan sekiranya berlaku penggunaan yang mencurigakan, aktiviti menyalahi undang-undang, penipuan yang disyaki atau sebarang aktiviti luar biasa lain yang tidak dibenarkan di bawah Terma dan Syarat ini.
Jika pelanggan menyahaktifkan Perantauan Antarabangsa, tidak akan ada sebarang bayaran balik yang diberikan pada kuota Perantauan Data Harian yang tidak digunakan apabila ditamatkan pada bila-bila masa. Baki kuota internet akan dibatalkan berkuat kuasa serta-merta.
redROAM10 ialah tambahan perayauan yang memberikan anda 10GB internet berkelajuan tinggi apabila anda melancong ke Indonesia, Singapura dan Thailand pada hanya RM10 sebulan.
Tawaran ini bermula pada 1 Oktober 2025
redROAM10 ialah tambahan yang tersedia untuk pengguna Pascabayar redONE pada pelan komitmen bulanan RM38 dan ke atas.
Anda boleh langgan dengan mudah melalui aplikasi redONE Postpaid 1App.
Anda akan menerima notifikasi SMS apabila pas anda telah berjaya diaktifkan.
Tidak, anda tidak perlu memilih operator rangkaian secara manual. Sambungan rangkaian akan dibuat secara automatik kepada operator yang mengambil bahagian.
Apabila kuota data perayauan kelajuan tinggi 10GB anda telah habis digunakan, servis data perayauan akan diberhentikan. Untuk teruskan perayauan data, anda boleh menambah 1-Kali Tambahan redROAM10.
Ya. satu notifikasi SMS akan dihantar apabila penggunaan anda mencapai 100%.
Ya. Satu langganan redROAM10 boleh digunakan di semua negara yang terlibat (Singapura, Indonesia, dan Thailand) dalam kitaran bil yang sama. Sebagai contoh, jika anda melancong ke Singapura dan Thailand dalam bulan yang sama, pas redROAM10 yang diaktifkan di Singapura akan berfungsi dengan lancar di Thailand juga.
redROAM10 hanya sah digunakan di Singapura, Indonesia dan Thailand sahaja. Sekiranya anda menghidupkan data perayauan di negara lain, kadar Data Perayauan Harian sebanyak RM39 untuk 1GB akan dikenakan.
redROAM10 adalah untuk kegunaan data sahaja. Penggunaan panggilan suara & SMS, panggilan dipindah ke suara & pengalihan panggilan semasa perayauan, caj perayauan standard akan dikenakan untuk servis ini.
Kedua-dua caj akan dikenakan. Caj Perayauan Data Harian sebanyak RM39 tidak akan dikembalikan, dan Tambahan redROAM10 anda akan berkuat kuasa untuk baki tempoh kitaran bil tersebut.
Sila pastikan Perayauan Data telah dihidupkan dari tetapan peranti anda.
Tutup dan hidupkan semula peranti anda untuk menyegarkan sambungan.
Pastikan anda dalam salah satu negara yang tersenarai (Singapura, Indonesia atau Thailand).
Jika masalah masih berulang, pilih rangkaian pengendali secara manual atau hubungi Khidmat Pelanggan redONE untuk bantuan.
Ini beberapa petua membantu pengurusan kos perayauan data anda:
Tutup servis mel suara untuk elakkan caj yang tidak berkenaan
Matikan perayauan data sebelum tempoh tamat
Hadkan aplikasi yang menggunakan banyak data semasa anda melancong
Elakkan untuk membalas SMS tidak berkepentingan
Ya. Anda boleh tamatkan pada bila-bila masa melalui Khidmat Pelanggan redONE. Apabila ditamatkan, Tambahan ini tidak akan diperbaharui pada kitaran bil yang seterusnya.
| redROAM10 |
|---|
| Harga:RM10 |
| Kuota Data:10GB |
| Kelayakan Pas:Singapura, Indonesia & Thailand |
| Tempoh Sah Pas:Mengikut tarikh kitaran bil bulanan |
| Cara Pembelian:redONE Postpaid 1App |
| Singapura, Indonesia, Thailand | redROAM APAC | redROAM Global | ||
| Pas 3-Hari | Pas 3-Hari | Pas 7-Hari | Pas 7-Hari | Pas 14-Hari |
Harga: 3 hari – RM10 | Harga: 3 hari – RM30 | Harga: 7 hari – RM50 | Harga: 7 hari – RM50 | Harga: 14 hari – RM70 |
Kuota Internet: 3 days – 10GB 5G/4G | Kuota Internet: 3 days – 3GB 5G/4G | Kuota Internet: 7 days – 5GB 5G/4G | Kuota Internet: 7 days – 3GB 5G/4G | Kuota Internet: 14 days – 5GB 5G/4G |
Bilangan Negara: 3 | Bilangan Negara: 24 | Bilangan Negara: 49 | ||
| Negara: | Negara: | Negara: | ||
| Singapore, Indonesia, Thailand | Australia, Bangladesh, Brunei, Cambodia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Laos, Macao, Myanmar, Nepal, New Zealand, Pakistan, Qatar, Philippines, Saudi Arabia, Singapore, South Korea, Sri Lanka, Thailand, Taiwan, Vietnam | Argentina, Australia, Bangladesh, Belgium, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, China, Costa Rica, Croatia, Denmark, Ecuador, El Salvador, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Macau, Mexico, Netherlands, New Zealand, Nicaragua, Norway, Peru, Poland, Portugal, Romania, Rusia, Serbia, Slovakia, South Korea, Spain, Sri Lanka, Sweden, Switzerland, Taiwan, Turkey, United Kingdom, United States of America, Uruguay | ||
Internet Asas: 64Kbps | Internet Asas: 64Kbps | Internet Asas: 64Kbps | Internet Asas: 64Kbps | Internet Asas: 64Kbps |
Jenis Pas: Pas Berbilang-negara | Jenis Pas: Pas Berbilang-negara | Jenis Pas: Pas Berbilang-negara | Jenis Pas: Pas Berbilang-negara | Jenis Pas: Pas Berbilang-negara |
| Singapura, Indonesia, Thailand | APAC | Global |
| · Pas 3 hari – Pas tamat pada 11:59 P.M. (Waktu Malaysia) pada hari ke 3 pengaktifan | · Pas 3 hari – Pas tamat pada 11:59 P.M. (Waktu Malaysia) pada hari ke 3 pengaktifan. · Pas 7 hari – Pas tamat pada 11:59 P.M. (Waktu Malaysia) pada hari ke 7 pengaktifan. | · Pas 7 hari – Pas tamat pada 11:59 P.M. (Waktu Malaysia) pada hari ke 7 pengaktifan. · Pas 14 hari – Pas tamat pada 11:59 P.M. (Waktu Malaysia) pada hari ke 14 pengaktifan. |
Pemberitahuan
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D).
Hak cipta terpelihara.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D). Hak cipta terpelihara.