Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Kekal Berhubung & Lebih Jimat di rumah!

Lebih jimat apabila anda mendaftar atau MNP port-in tambahan
talian ke redONE Pelan Luar Biasa Pascabayar sekarang!

#KitaJagaKita

Nota Penting: Hanya pelan Amazing38 dan Amazing58 layak untuk program ini.

* Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini. *Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  • Promosi ini tentang apa?
    Ini adalah promosi untuk menarik pelanggan Akaun Induk port-in MNP dan pelanggan setia kami untuk mendaftar untuk talian Keluarga Pascabayar redONE dengan sifar yuran pendaftaran dan tiada bayaran pendahuluan diperlukan.

  • Bilakah saya boleh melanggan talian Keluarga?
    Promosi ini tersedia dari 1 Julai 2020 sehingga diberitahu kelak.

  • Di manakah saya boleh mendaftar untuk promosi ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE berhampiran anda.

  • Siapa yang boleh mendaftar untuk talian Keluarga?
    Pelanggan dengan syarat berikut layak:
    • Semua Talian Utama port-in MNP baharu
    • Talian Induk port-in MNP sedia ada dan
    • Pelanggan redONE Master line (bukan MNP) sedia ada dengan tempoh lebih daripada 3 bulan
  • Apakah rancangan talian Keluarga yang tersedia?
    • Amazing38
    • Amazing58
  • Berapa banyak talian Keluarga boleh saya daftar di bawah promosi ini?
    Pelanggan talian Master yang layak boleh menambah 1 (satu) talian Keluarga. Talian ini akan menjadi talian tambahan di bawah akaun Master anda yang layak.
  • Adakah bayaran pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
    Tidak. Yuran pendaftaran RM10 dikecualikan untuk talian Keluarga.

  • Adakah terdapat sebarang Bayaran Pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini?
    Anda tidak perlu membayar sebarang Bayaran Pendahuluan jika anda melanggan:
    • Amazing38 dengan had kredit RM50
    • Amazing58 dengan had kredit RM100,
    Untuk had kredit yang lebih tinggi, deposit standard adalah terpakai.
  • Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk promosi ini?
    Tidak.

  • Saya sudah mempunyai 3 talian tambahan. Adakah saya layak untuk promosi ini?
    Jika anda adalah pelanggan talian Master yang layak dan anda belum mengambil talian Program Keluarga sebelumnya, anda boleh mendaftar untuk 1 (satu) talian Keluarga baharu tanpa bayaran pendahuluan di bawah promosi ini mulai 1 Julai 2020 dan seterusnya.
  • Bolehkah saya memasukkan talian saya daripada operator lain untuk mendaftar sebagai talian Keluarga?
    Ya awak boleh. Talian MNP akan didaftarkan sebagai talian Tambahan di bawah akaun Induk anda.
  • Selepas saya mendaftar untuk promosi ini, adakah saya dibenarkan menukar pelan saya?
    Ya. Anda dibenarkan menukar kepada mana-mana pelan standard. Walau bagaimanapun, jika anda masih dalam tempoh kontrak, anda akan dikenakan penalti penamatan awal sekiranya anda menukar kepada pelan komitmen harga yang lebih rendah.
  • Adakah saya akan mendapat pengebilan berasingan di bawah pelan ini?
    Tidak. Bil untuk talian Keluarga anda akan disatukan dalam bil yang sama seperti pelan Induk anda.
  • Sebagai warga asing, bolehkah saya melanggan talian Keluarga?
    Tidak, awak tak boleh.
  • Can I terminate my Family line?
    Ya, selagi talian Keluarga anda tidak terikat dengan mana-mana kontrak aktif apabila ditamatkan. Jika tidak, klausa penalti akan dikenakan sewajarnya.
  • Saya membeli Alat tambah redVIDEO 1 kali, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

    Penggunaan

    Data yang digunakan

    Pelan

    Amazing38

    Amazing58

    Pertama

    redDAILY setiap hari 1GB

    redDAILY setiap hari 1.5GB

    Kedua nd

    Membeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC

    Membeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC

    Ketiga

    8GB data 4G LTE yang digabungkan

    20GB Data 4G LTE yang digabungkan

    Keempat

    Tambah Nilai Data yang Dibeli

    Tambah Nilai Data yang Dibeli

    Kelima

    Internet asas @64kbps

    Internet asas @64kbps

  1. Yuran akses bulanan untuk pelan Amazing38 dan Amazing58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, redDAILY yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  2. RedCALL dan redDAILY VAS digabungkan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  3. Data yang digabungkan, redDAILY yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had kepada semua rangkaian hanya terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  4. Himpunan data untuk bil pertama Amazing38 dan Amazing58 akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 25% atau kurang

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 26% – 50%

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 51% – 75%

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 76% atau lebih

    Amazing38

    RM7

    RM14

    RM21

    RM28

    Amazing58

    RM12

    RM24

    RM36

    RM48

  5. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  6. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  7. Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  8. Tukar pelan daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain dibenarkan.
  9. Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 Postpaid BARU dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Semua panggilan domestik kepada redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    2. Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    2. Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    3. Panggilan video
    4. Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada NEW Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8 atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redDAILY

  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan (terhad pada 3Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. RedDAILY disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan pilihan.
  4. Kuota data harian tersedia pelan AMAZING38 ialah 1GB dan kuota harian AMAZING58 yang tersedia ialah 1.5GB.
  5. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  6. RedDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  7. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  8. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  9. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langganannya daripada AMAZING38 dan AMAZING58 kepada pelan lain, langganan redDAILY akan ditamatkan secara automatik.
  10. Selepas penggunaan 100% kuota harian redDAILY, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang digabungkan atau Tambah Nilai Data yang tersedia.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM