- Program Keluarga sah untuk pelanggan yang layak di bawah untuk menambah talian tambahan baharu
1. Talian Master port-in MNP baharu
2. Talian Master redONE ported-in MNP sedia ada
3. Pelanggan redONE Master line (bukan MNP) sedia ada dengan tempoh melebihi 3 bulan.
TALIAN MASTER |
MNP Baharu | MNP sedia ada | LOS > 3 bulan (bukan MNP) | LOS < 3 bulan (bukan MNP) |
Ya | Ya | Ya | Tidak |
- Setiap pelanggan talian Master yang layak dibenarkan mendaftar untuk 1 (satu) talian Keluarga baharu tanpa Bayaran Pendahuluan dan tiada yuran pendaftaran.
- Pelan yang layak untuk penepian Pembayaran Pendahuluan talian Keluarga dan tiada Yuran Pendaftaran:
1. Amazing38
2. Amazing58 - Penepian Bayaran Pendahuluan hanya untuk Amazing38 dengan had kredit RM50 dan Amazing58 dengan had kredit RM100. Sekiranya pelanggan memerlukan had kredit yang lebih tinggi, maka deposit standard diperlukan.
- Untuk pelanggan sedia ada yang layak (MNP atau redONE), talian Master atau Talian Tambahan mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan tidak dibenarkan.
- Warga asing, talian Korporat dan talian M2M tidak layak untuk tawaran ini. Hanya talian individu pengguna yang layak untuk program ini.
- Program ini tidak layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
Terma & Syarat untuk Amazing58 dan Amazing38
- Yuran akses bulanan untuk pelan Amazing38 dan Amazing58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, redSOCIAL yang digabungkan, redVIDEO yang dibundel Panggilan harian dan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
- redCALL, redSOCIAL dan redVIDEO Daily VAS digabungkan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj untuk redCALL.
- Data yang digabungkan, redSOCIAL yang digabungkan, redVIDEO yang dihimpunkan setiap hari dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian adalah terpakai untuk kegunaan domestik hanya dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
- Himpunan data untuk bil pertama Amazing38 dan Amazing58 akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:
Nama Pelan | Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 25% atau kurang | Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 26% – 50% | Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 51% – 75% | Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 76% atau lebih |
Amazing38 | RM7 | RM14 | RM21 | RM28 |
Amazing58 | RM12 | RM24 | RM36 | RM48 |
- Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
- Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
- Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
- Tukar pelan daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain dibenarkan.
- Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.
redCALL
- Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
- VAS redCALL disertakan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 Postpaid BARU dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
- Panggilan suara tanpa had termasuk:
1. Semua panggilan domestik kepada redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
2. Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara - PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
2. Panggilan ke nombor istimewa dan premium
3. Panggilan video
4. Panggilan IDD - VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
- Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada NEW Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8 atau RP8.
- Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
• Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
• Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
• Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
• Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
• Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
• Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin
redSOCIAL
- Bulanan redSOCIAL berulang menawarkan 10GB (4G LTE) penggunaan sepanjang hari kepada 4 (EMPAT) saluran sembang sosial (Facebook, Instagram, WhatsApp, WeChat) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redSOCIAL digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB, mereka boleh membeli 1 kali Add-on berkelajuan tinggi redSOCIAL VAS.
- The redSOCIAL is bundled with the NEW Amazing38 and Amazing58 Postpaid plans and is not optional.
- Data 10GB hanya boleh digunakan untuk menstrim 4 (EMPAT) saluran sosial (Facebook, Instagram, WhatsApp, WeChat) sahaja. Penggunaan data lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang tersedia.
- Kuota redSOCIAL akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
- redSOCIAL hanya boleh digunakan secara domestik iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan sembang sosial semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
- redSOCIAL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
- Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redSOCIAL akan ditamatkan secara automatik.
redVIDEO
- RedVIDEO Daily menawarkan data 1GB sehari untuk pelan Amazing58 dan data 500MB sehari untuk pelan Amazing38 secara eksklusif untuk penstriman video (terhad pada 3Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data RedVIDEO Daily digunakan sepenuhnya. Setelah pelanggan menggunakan kuota sepenuhnya, mereka boleh membeli 1 kali Add-on high speed redVIDEO VAS.
- VAS Harian redVIDEO disertakan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 Postpaid dan bukan pilihan.
- Data RedVIDEO Daily hanya boleh digunakan untuk penstriman saluran redVIDEO. Penggunaan data lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang tersedia.
- redVIDEO Tambahan Harian akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar.
- redVIDEO Tambahan Harian hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penstriman video apabila di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
- redVIDEO Tambahan Harian hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja.
- Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redVIDEO Daily akan ditamatkan secara automatik.