Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Kekal berhubung dan lebih jimat!

Lebih jimat apabila anda mendaftar atau memasukkan talian tambahan kepada pelan Amazing redONE Pascabayar sekarang!

Nota Penting: Hanya pelan Amazing38 & Amazing58 layak untuk didaftarkan sebagai talian tambahan dalam promosi ini.

Dapatkan Data Berkelajuan Tinggi tambahan untuk pelan tanpa had anda hari ini!

Untuk mendaftar pelan redONE dalam talian sekarang, klik butang daftar atau imbas kod QR
Isi borang hubungan dan kami akan menghubungi anda tidak lama lagi

* Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini. *Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  1. Promosi ini tentang apa?
    Ini adalah promosi untuk menarik pelanggan Akaun Induk port-in MNP dan pelanggan setia kami untuk mendaftar untuk talian Keluarga Pascabayar redONE dengan sifar yuran pendaftaran dan tiada bayaran pendahuluan diperlukan.
  2. Bilakah saya boleh melanggan talian Keluarga?
    Promosi ini tersedia dari 1 Julai 2020 sehingga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk promosi ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE berhampiran anda.
  4. Siapa yang boleh mendaftar untuk talian Keluarga?
    Pelanggan dengan syarat berikut layak:
    • Semua Talian Utama port-in MNP baharu
    • Talian Induk port-in MNP sedia ada dan
    • Pelanggan redONE Master line (bukan MNP) sedia ada dengan tempoh lebih daripada 3 bulan
  5. Apakah rancangan talian Keluarga yang tersedia?
    • Amazing38
    • Amazing58
  6. Berapa banyak talian Keluarga boleh saya daftar di bawah promosi ini?
    Pelanggan talian Master yang layak boleh menambah 1 (satu) talian Keluarga. Talian ini akan menjadi talian tambahan di bawah akaun Master anda yang layak.
  7. Adakah bayaran pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
    Tidak. Yuran pendaftaran RM10 dikecualikan untuk talian Keluarga.

  8. Adakah terdapat sebarang Bayaran Pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini?
    Anda tidak perlu membayar sebarang Bayaran Pendahuluan jika anda melanggan:
    • Amazing38 dengan had kredit RM50
    • Amazing58 dengan had kredit RM100,
    Untuk had kredit yang lebih tinggi, deposit standard adalah terpakai.
  9. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk promosi ini?
    Tidak.

  10. Saya sudah mempunyai 3 talian tambahan. Adakah saya layak untuk promosi ini?
    Jika anda adalah pelanggan talian Master yang layak dan anda belum mengambil talian Program Keluarga sebelumnya, anda boleh mendaftar untuk 1 (satu) talian Keluarga baharu tanpa bayaran pendahuluan di bawah promosi ini mulai 1 Julai 2020 dan seterusnya.
  11. Bolehkah saya memasukkan talian saya daripada operator lain untuk mendaftar sebagai talian Keluarga?
    Ya awak boleh. Talian MNP akan didaftarkan sebagai talian Tambahan di bawah akaun Induk anda.
  12. Selepas saya mendaftar untuk promosi ini, adakah saya dibenarkan menukar pelan saya?
    Ya. Anda dibenarkan menukar kepada mana-mana pelan standard. Walau bagaimanapun, jika anda masih dalam tempoh kontrak, anda akan dikenakan penalti penamatan awal sekiranya anda menukar kepada pelan komitmen harga yang lebih rendah.
  13. Adakah saya akan mendapat pengebilan berasingan di bawah pelan ini?
    Tidak. Bil untuk talian Keluarga anda akan disatukan dalam bil yang sama seperti pelan Induk anda.
  14. Sebagai warga asing, bolehkah saya melanggan talian Keluarga?
    Tidak, awak tak boleh.
  15. Can I terminate my Family line?
    Ya, selagi talian Keluarga anda tidak terikat dengan mana-mana kontrak aktif apabila ditamatkan. Jika tidak, klausa penalti akan dikenakan sewajarnya.
  16. Saya membeli Alat tambah redVIDEO 1 kali, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
    PenggunaanData yang digunakan
    PelanAmazing38Amazing58
    PertamaCOVID-19 PERCUMA 1GBCOVID-19 PERCUMA 1GB
    KeduaredVIDEO 500MB/sehari @3MbpsredVIDEO 1GB/sehari @3Mbps
    KetigaMembeli redVIDEO Bulanan Berulang atau 1 Tambahan (4G LTE)Membeli redVIDEO Bulanan Berulang atau 1 Tambahan (4G LTE)
    KeempatData Kelajuan Tinggi 4G LTE 8GB yang digabungkanData Kelajuan Tinggi 4G LTE 20GB yang digabungkan
    KelimaInternet asas @64kbpsInternet asas @64kbps

  1. Program Keluarga sah untuk pelanggan yang layak di bawah untuk menambah talian tambahan baharu
    1. Talian Master port-in MNP baharu
    2. Talian Master redONE ported-in MNP sedia ada
    3. Pelanggan redONE Master line (bukan MNP) sedia ada dengan tempoh melebihi 3 bulan.

    TALIAN MASTER

    MNP Baharu

    MNP sedia ada

    LOS > 3 bulan

    (bukan MNP)

    LOS < 3 bulan

    (bukan MNP)

    YaYaYa

    Tidak

  2. Setiap pelanggan talian Master yang layak dibenarkan mendaftar untuk 1 (satu) talian Keluarga baharu tanpa Bayaran Pendahuluan dan tiada yuran pendaftaran.
  3. Pelan yang layak untuk penepian Pembayaran Pendahuluan talian Keluarga dan tiada Yuran Pendaftaran:
    1. Amazing38
    2. Amazing58
  4. Penepian Bayaran Pendahuluan hanya untuk Amazing38 dengan had kredit RM50 dan Amazing58 dengan had kredit RM100. Sekiranya pelanggan memerlukan had kredit yang lebih tinggi, maka deposit standard diperlukan.
  5. Untuk pelanggan sedia ada yang layak (MNP atau redONE), talian Master atau Talian Tambahan mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan tidak dibenarkan.
  6. Warga asing, talian Korporat dan talian M2M tidak layak untuk tawaran ini. Hanya talian individu pengguna yang layak untuk program ini.
  7. Program ini tidak layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.

Terma & Syarat untuk Amazing58 dan Amazing38

  1. Yuran akses bulanan untuk pelan Amazing38 dan Amazing58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, redSOCIAL yang digabungkan, redVIDEO yang dibundel Panggilan harian dan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  2. redCALL, redSOCIAL dan redVIDEO Daily VAS digabungkan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj untuk redCALL.
  3. Data yang digabungkan, redSOCIAL yang digabungkan, redVIDEO yang dihimpunkan setiap hari dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian adalah terpakai untuk kegunaan domestik hanya dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  4. Himpunan data untuk bil pertama Amazing38 dan Amazing58 akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 25% atau kurang

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 26% – 50%

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 51% – 75%

    Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi 76% atau lebih

    Amazing38

    RM7

    RM14

    RM21

    RM28

    Amazing58

    RM12

    RM24

    RM36

    RM48

  5. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  6. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  7. Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  8. Tukar pelan daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain dibenarkan.
  9. Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 Postpaid BARU dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Semua panggilan domestik kepada redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    2. Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    2. Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    3. Panggilan video
    4. Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada NEW Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8 atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redSOCIAL

  1. Bulanan redSOCIAL berulang menawarkan 10GB (4G LTE) penggunaan sepanjang hari kepada 4 (EMPAT) saluran sembang sosial (Facebook, Instagram, WhatsApp, WeChat) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redSOCIAL digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB, mereka boleh membeli 1 kali Add-on berkelajuan tinggi redSOCIAL VAS.
  2. The redSOCIAL is bundled with the NEW Amazing38 and Amazing58 Postpaid plans and is not optional.
  3. Data 10GB hanya boleh digunakan untuk menstrim 4 (EMPAT) saluran sosial (Facebook, Instagram, WhatsApp, WeChat) sahaja. Penggunaan data lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang tersedia.
  4. Kuota redSOCIAL akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  5. redSOCIAL hanya boleh digunakan secara domestik iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan sembang sosial semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  6. redSOCIAL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redSOCIAL akan ditamatkan secara automatik.

redVIDEO

  1. RedVIDEO Daily menawarkan data 1GB sehari untuk pelan Amazing58 dan data 500MB sehari untuk pelan Amazing38 secara eksklusif untuk penstriman video (terhad pada 3Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data RedVIDEO Daily digunakan sepenuhnya. Setelah pelanggan menggunakan kuota sepenuhnya, mereka boleh membeli 1 kali Add-on high speed redVIDEO VAS.
  2. VAS Harian redVIDEO disertakan dengan pelan Amazing38 dan Amazing58 Postpaid dan bukan pilihan.
  3. Data RedVIDEO Daily hanya boleh digunakan untuk penstriman saluran redVIDEO. Penggunaan data lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang tersedia.
  4. redVIDEO Tambahan Harian akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar.
  5. redVIDEO Tambahan Harian hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penstriman video apabila di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  6. redVIDEO Tambahan Harian hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Amazing38 dan Amazing58 kepada pelan lain, langganan redVIDEO Daily akan ditamatkan secara automatik.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM