Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Bertenang apabila anda mendapat pelan himpunan telefon redONE. Dengan redXCHANGE dari serendah RM0.20 sehari, telefon berbundle anda akan sentiasa dijaga, walau dalam apa jua keadaan sekalipun.

redXCHANGE menawarkan penggantian peranti 1-untuk-1 hari yang sama dengan penghantaran dari pintu ke pintu PERCUMA untuk kemudahan anda*.

Kepuasan hati dijamin!

Penggantian 1-untuk-1 Peranti!*

Cepat dan Tanpa Kerumitan

Penggantian hari yang sama

Pengambilan dan Penghantaran dari pintu ke pintu

Langgan redXCHANGE apabila anda membeli pelan bundle telefon redONE di mana-mana cawangan atau rakan kongsi redONE sekarang!

*Yuran Permintaan Perkhidmatan dikenakan.
*Tertakluk kepada Terma dan Syarat redXCHANGE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Program

    1. Apakah Program Penjagaan Peranti redXCHANGE?
      redXCHANGE ialah program perkhidmatan nilai tambah yang ditawarkan kepada pelanggan Pelan redONE Bundle Telefon. Program ini membolehkan pelanggan menukar peranti mereka untuk sebarang sebab.
    2. Mengapa saya perlu mendaftar untuk redXCHANGE?
      Anda dibenarkan sehingga 2 permintaan perkhidmatan (pertukaran peranti) untuk tempoh 12 bulan bergulir. Proses permintaan perkhidmatan yang mudah dan lurus dengan perkhidmatan pengambilan dan penghantaran di seluruh negara untuk pertukaran peranti.
    3. Peranti manakah yang layak mendapat redXCHANGE?
      Hanya peranti telefon pintar dengan Pelan Himpunan Telefon redONE layak untuk pendaftaran dengan redXCHANGE.
    4. Bagaimanakah cara saya memohon untuk Program redXCHANGE?
      Mohon di mana-mana cawangan redONE selepas membeli peranti baharu.
      Lengkapkan permohonan dengan butiran peribadi anda.
      E-mel/sms pemberitahuan akan dihantar kepada anda setelah pengaktifan berjaya.

Kelayakan

    1. Siapa yang layak untuk melanggan Program redXCHANGE?
      Pelanggan yang membeli peranti daripada redONE dan mendaftar untuk perkhidmatan itu di tempat. Pelanggan yang berumur 18 tahun ke atas.
    2. Adakah terdapat sebarang bayaran?
      Terdapat dua jenis yuran:
      Yuran Langganan – Dibayar setiap bulan melalui proses pengebilan redONE.
      Yuran Permintaan Perkhidmatan – Dibayar apabila permintaan pertukaran peranti diterima.
    3. Apakah yang perlu saya bayar untuk Yuran Langganan?
      Yuran Langganan berbeza mengikut jenis dan harga runcit yang disyorkan redONE untuk peranti. Yuran yang dipaparkan tidak termasuk semua cukai.
      Harga Runcit Peranti DisyorkanYuran Bulanan
      Peringkat 1RM0 – RM1,000RM5.25
      Peringkat 2RM1,001 – RM1,500RM9.50
      Peringkat 3RM1,501 – RM3,000RM19.00
      Peringkat 4RM3,001 – RM4,500RM21.00
      Peringkat 5RM4,501 – RM6,000RM25.25
      Peringkat 6RM6,001 and aboveRM32.00
    4. Apakah yang perlu saya bayar untuk Yuran Permintaan Perkhidmatan?
      Yuran Permintaan Perkhidmatan berbeza mengikut jenis dan harga runcit yang disyorkan redONE untuk peranti. Yuran yang dipaparkan tidak termasuk semua cukai.
      Harga Runcit Disyorkan PerantiYuran Permintaan Perkhidmatan
      Peringkat 1RM0 – RM1,000RM100
      Peringkat 2RM1,001 – RM1,500RM200
      Peringkat 3RM1,501 – RM3,000RM450
      Peringkat 4RM3,001 – RM4,500RM600
      Peringkat 5RM4,501 – RM6,000RM700
      Peringkat 6RM6,001 and aboveRM1,000
    5. Bagaimanakah cara saya membayar Yuran Permintaan Perkhidmatan?
      Yuran permintaan perkhidmatan ialah yuran yang perlu dibayar apabila permintaan perkhidmatan pertukaran peranti diterima. Anda boleh membayar yuran permintaan perkhidmatan melalui kad kredit atau tunai semasa penghantaran kepada pembekal perkhidmatan.
    6. Adakah terdapat sebarang kos tersembunyi?
      Tiada kos tersembunyi. Semua kos untuk langganan dan permintaan perkhidmatan seperti yang dinyatakan dalam Terma dan Syarat redXCHANGE.

Permintaan perkhidmatan

    1. Apakah tempoh perkhidmatan jika saya melanggan Program redXCHANGE?
      Tempoh perkhidmatan adalah Bulanan yang bermula dari tarikh permohonan anda.
    2. Bilakah saya boleh mula membuat permintaan perkhidmatan?
      Tiada tempoh menunggu, jadi anda boleh meminta perkhidmatan selepas permohonan anda diterima.
    3. Apakah yang perlu saya lakukan apabila saya ingin menyerahkan permintaan perkhidmatan?
      Hubungi Nombor Bebas Tol redXCHANGE 1300 13 0111 (9.00 pagi hingga 6.00 petang, Isnin hingga Jumaat) dan berikan butiran peribadi anda serta nombor IMEI peranti. Perwakilan perkhidmatan pelanggan akan membimbing anda melalui proses tersebut.
    4. Apakah dokumen sokongan yang diperlukan semasa meminta perkhidmatan?
      Tiada dokumen sokongan diperlukan untuk permintaan perkhidmatan.
    5. Bagaimanakah cara saya mendapatkan semula nombor IMEI peranti saya?
      Nombor IMEI boleh diambil dengan mendail *#06#.
      Sekiranya anda tidak dapat memasukkan sebarang butiran, anda boleh:
      • Matikan peranti
      • Tanggalkan selongsong belakang peranti
      • Keluarkan bateri
      • Cari nombor IMEI yang dicetak di sana.
    6. Jika permintaan diterima, apakah garis masa untuk menukar peranti?
      Peranti anda akan dihantar dalam masa 6 jam jika anda berada di Lembah Klang dan permintaan perkhidmatan dibuat sebelum jam 2 petang setiap hari. Untuk permintaan perkhidmatan selepas jam 2 petang, penghantaran akan dilakukan pada hari bekerja berikutnya. Sila rujuk jadual di bawah untuk semua lokasi:
      LokasiPermintaan Perkhidmatan Diterima
      Isnin – Jumaat (hari bekerja)
      Masa penghantaran
      Lembah Klang9am – 2pmDalam masa 6 jam
      2pm – 6pmPenghantaran keesokan harinya
      Bandar-bandar utama9am – 2pmPenghantaran keesokan harinya
      2pm – 6pmDalam masa 48 jam
      Kawasan Lain9am – 6pmDalam masa 72 jam

      Tiada penghantaran pada hari Ahad dan Cuti Umum / Cuti Negeri kecuali Kelantan dan Terengganu yang tiada penghantaran pada hari Jumaat dan Cuti Umum / Negeri.

      Jika sekiranya berlaku kelewatan, kami akan sentiasa memaklumkan anda tentang perkembangan dan sebab kelewatan.

    7. Apakah yang perlu saya lakukan sebelum menukar peranti saya?
      Anda perlu membuat sandaran data anda sebelum pertukaran dan mengalih keluar SIM anda.
    8. Apakah yang berlaku pada masa pertukaran peranti?
      IMEI peranti anda diperiksa. Apabila ini tidak mungkin, model, pembuatan dan warna disahkan sebelum ditukar. Peranti yang ditukar diperiksa di pusat. Jika terdapat percanggahan, kami akan menghubungi anda.
    9. Apakah yang perlu saya lakukan sebelum menerima peranti yang ditukar?
      Anda harus memeriksa peranti sebelum menandatangani nota penghantaran.
    10. Adakah terdapat sebarang sekatan untuk permintaan perkhidmatan?
      Tiada sekatan untuk permintaan perkhidmatan anda selagi permintaan itu tidak melebihi 2 permintaan perkhidmatan dalam tempoh 12 bulan dan IMEI peranti mesti sepadan dengan peranti pendaftaran.
    11. Adakah peranti yang ditukar akan menjadi peranti baharu?
      Peranti yang ditukar adalah daripada Peranti Model Seiras yang bermaksud:
      • Mungkin Baru atau Diperbaharui
      • Jika ia diperbaharui, diperbaharui oleh pembekal perkhidmatan yang dibenarkan
      • Tidak termasuk sebarang aksesori peranti
      • Mempunyai jenis, kualiti dan fungsi yang serupa
      • Mungkin buatan, model atau warna yang berbeza (sekiranya spesifikasi peranti anda yang didaftarkan tidak tersedia).
    12. Adakah terdapat sebarang jaminan untuk peranti yang ditukar?
      Akan ada waranti selama 6 bulan dari hari pelanggan menerima peranti ditukar yang diberikan. Jika peranti mengalami sebarang kerosakan tanpa sebarang faktor luaran, anda boleh menghubungi Nombor Bebas Tol redXCHANGE 1300 13 0111 (9.00 pagi hingga 6.00 petang, Isnin hingga Jumaat).
    13. Bolehkah permintaan perkhidmatan ditolak?
      Penerimaan permintaan perkhidmatan anda adalah tertakluk kepada terma yang ditetapkan dalam Terma dan Syarat.
      • Jika nombor IMEI Peranti Berdaftar, nama Pelanggan, nombor telefon mudah alih Pelanggan atau NRIC di mana akaun itu aktif adalah tidak betul;
      • Jika anda telah memindahkan, menjual, menjual atau menyewa peranti berdaftar anda kepada orang lain.
      • Jika nombor IMEI anda telah dikunci oleh SKMM (Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia).
      • Jika anda telah ditamatkan perkhidmatan oleh redONE.

Lain-lain

  1. Bolehkah saya menukar nombor telefon bimbit saya?
    Ya, anda boleh menukar nombor mudah alih anda kerana kami menggunakan IMEI peranti anda sebagai rujukan utama kami. Perkhidmatan redXCHANGE anda akan kekal selagi anda kekal sebagai pelanggan redONE dan terus membayar Yuran Langganan anda.
  2. Saya mendapat peranti berbilang SIM. Bolehkah saya melanggan redXCHANGE?
    Ya, kami menggunakan IMEI peranti anda sebagai rujukan utama kami.
  3. Bolehkah saya meminta untuk menukar peranti yang lebih baik/ naik taraf?
    Tidak, pertukaran hendaklah berdasarkan spesifikasi peranti asal anda yang didaftarkan dan tidak sepatutnya ada sebarang peningkatan.
  4. Bolehkah saya membeli peranti saya daripada redONE dan melanggan redXCHANGE di kemudian hari?
    Tidak, anda mesti melanggan redXCHANGE apabila anda membeli peranti baharu di mana-mana cawangan redONE.
  5. Adakah terdapat penalti jika saya menamatkan langganan redXCHANGE saya?
    Tiada caj penalti akan dikenakan untuk pembatalan redXCHANGE.
  6. Apakah yang berlaku jika saya menamatkan langganan redXCHANGE saya?
    Anda tidak akan dapat mengemukakan permintaan perkhidmatan. Anda tidak akan dapat mengembalikan redXCHANGE untuk peranti itu.

Ringkasan Terma dan Syarat Utama (Berasaskan Produk Sahaja)

  • redXCHANGE ialah Perkhidmatan Nilai Tambah yang ditawarkan kepada pelanggan Pelan Bundle Telefon redONE bermula Februari 2022. Program ini membolehkan pelanggan menukar peranti mereka untuk sebarang sebab.
  • Program ini membolehkan pelanggan menukar peranti mereka untuk sebarang sebab.
  • Hanya peranti telefon pintar dengan Pelan Bundle Telefon redONE layak untuk pendaftaran dengan redXCHANGE.
  • redXCHANGE boleh dilanggan di mana-mana cawangan atau rakan jualan redONE. Perkhidmatan redXCHANGE boleh didaftarkan bersama dengan berkas peranti anda.
  • redXCHANGE ialah program langganan bulanan yang bermula dari tarikh permohonan anda diterima.
  • Terdapat dua jenis yuran:
    -Yuran Langganan: Dibayar setiap bulan melalui proses pengebilan redONE
    -Yuran Permintaan Perkhidmatan: Dibayar apabila permintaan pertukaran peranti diterima
  • Yuran Langganan redXCHANGE adalah seperti berikut:
    BandRRP PerantiYuran Langganan
    / Sebulan
    Peringkat Perkhidmatan
    1RM0 – RM1,000RM5.25redXCHANGE Peringkat 1
    2RM1,001 – RM1,500RM9.50redXCHANGE Peringkat 2
    3RM1,501 – RM3,000RM19.00redXCHANGE Peringkat 3
    4RM3,001 – RM4,500RM21.00redXCHANGE Peringkat 4
    5RM4,501 – RM6,000RM25.25redXCHANGE Peringkat 5
    6RM6,001 and aboveRM32.00redXCHANGE Peringkat 6

    *Yuran yang dipaparkan tidak termasuk semua cukai

  • Yuran Permintaan Perkhidmatan adalah seperti berikut:
    Perigkat/ RRP PerantiYuran Permintaan Perkhidmatan
    Peringkat 1RM0 – RM1,000RM100
    Peringkat 2RM1,001 – RM1,500RM200
    Peringkat 3RM1,501 – RM3,000RM450
    Peringkat 4RM3,001 – RM4,500RM600
    Peringkat 5RM4,501 – RM6,000RM700
    Peringkat 6RM6,001 and aboveRM1,000

    *Yuran yang dipaparkan tidak termasuk semua cukai

  • Selepas permintaan perkhidmatan diterima, garis masa untuk bertukar adalah seperti berikut:
    LokasiPermintaan Perkhidmatan Diterima
    Isnin – Jumaat (hari bekerja)
    Masa penghantaran
    Lembah Klang9am – 2pmDalam masa 6 jam
    2pm – 6pmPenghantaran keesokan harinya
    Bandar-bandar utama9am – 2pmPenghantaran keesokan harinya
    2pm – 6pmDalam masa 48 jam
    Kawasan Lain9am – 6pmDalam masa 72 jam
  • Sebelum menukar peranti, anda perlu menyandarkan data anda dan mengalih keluar SIM anda sebelum pertukaran.
  • Sebelum menerima peranti yang ditukar, anda harus memeriksa peranti sebelum menandatangani nota penghantaran.
  • Tiada sekatan untuk permintaan perkhidmatan anda selagi ia tidak melebihi 2 permintaan perkhidmatan dalam tempoh 12 bulan rolling dan peranti IMEI mesti sepadan dengan peranti yang didaftarkan.
  • Peranti yang ditukar mungkin peranti baharu atau diperbaharui daripada model dan spesifikasi yang sama. Sekiranya tidak tersedia, jenama, model, warna yang berbeza mungkin diberikan.
  • Akan ada waranti 6 bulan dari hari anda menerima peranti yang ditukar.
  • Permintaan perkhidmatan boleh ditolak Jika nombor IMEI tidak sepadan dengan nombor IMEI peranti yang didaftarkan, atau jika anda telah memindahkan, menjual, menjual atau menyewa peranti berdaftar anda kepada orang lain, atau nombor IMEI anda telah dikunci oleh SKMM, atau jika anda akaun redONE telah ditamatkan.

*Semua terma dan syarat yang ditetapkan di atas adalah tertakluk kepada terma yang ditetapkan dalam “Terma dan Syarat redXCHANGE“.

English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM