Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Sesuatu untuk semua orang

Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.

* Penggunaan data tanpa had tetapi apabila kuota data 4G LTE bulanan habis, sambungan akan dikurangkan kepada 64kbps, bergantung pada lokasi pengguna dan keadaan rangkaian semasa.

** kelajuan redDAILY 1GB dan 1.5GB tidak dihadkan.

*** Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan sebanyak RM0.10/MB. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

UX50

  1. Apakah pelah Postpaid ini?
    Ini ialah pelan internet tanpa had baharu kami. Tiada caj tambahan apabila kuota data telah digunakan sepenuhnya. Kelajuan data akan dikurangkan kepada 64kbps apabila kuota FUP digunakan sepenuhnya.
  2. Apa itu UX50?
    Ini adalah pelan postpaid internet tanpa had baharu.
    ItemUX50A
    Yuran BulananRM50
    Data30GB + unlimited internet@6Mbps
    Panggilan SuaraTanpa Had ke semua rangkaian
    Hotspot Mobil/ Data yang boleh dikongsi30GB
  3. Berapa lamakah promosi ini?
    Promosi ini bermula 8 Ogos 2023.
  4. Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?
    Anda boleh pergi ke mana-mana kedai redONE atau Rakan Niaga redONE atau melanggan secara pendaftaran dalam talian.
  5. Siapa yang layak untuk mendaftar untuk promosi ini?
    Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M)
  6. Berapa yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Pelan Postpaid UX50A
    Bayaran Pendahuluan RM50
    Yuran PendaftaranRM10
  7. Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu?
    Ya. Anda boleh port masuk dan melanggan pelan Pascabayar baharu dengan syarat anda tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau di bawah kontrak dengan pembekal perkhidmatan mudah alih semasa anda.
  8. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
    Tidak, pelan ini adalah tanpa kontrak. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  9. Selepas saya melanggan salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf bundle bulanan saya?
    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1 App untuk membeli data tambahan.
  10. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkah saya menaik taraf ke UX50?
    Ya, anda boleh.
  11. Apakah yang akan berlaku apabila saya telah habis menggunakan  ke semua data internet saya?
    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data melalui 1App atau dengal mendail *123# sebaik sahaja anda telah menggunakan kuota data anda sepenuhnya. Kuota daripada Tambah Nilai Data boleh dikongsi melalui Hotspot.
  12. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan UX50?
    Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan bagi setiap akaun induk.
  13. Saya membeli redVIDEO add-on sekali. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
    Penggunaan Data
    PertamaredVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli
    Ke-230GB Data 4G LTE yang digabungkan
    Ke-3Tambah Nilai Data yang dibeli
    Ke-4 Internet Tanpa Had@6Mbps
    Ke-5Internet Asas @64kbps


redCALL
  1. Apa itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik setelah pelan UX50 anda berjaya dialihkan masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan UX50 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkain sah untuk panggilan yang dibuat semasa saya dalam perayauan?
    Panggilan suara tanpa had ini sah untuk panggilan domestik di Malaysia sahaja.
  5. Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. nombor 03?
    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestic ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.
  6. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  7. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.


redDATA
  1. Apakah redDATA yang baharu?
    VAS berulang bulanan redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had setiap hari sehingga akhir bulan.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDATA?
    Tidak, redDATA akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Pascabayar UX50 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDATA. Ia disertakan dengan pelan Pascabayar UX50 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data.
  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk data tanpa had?
    Ya, Dasar Penggunaan Adil sebanyak 100GB sebulan adalah terpakai.
  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk data tanpa had?
    Penggunaan data seterusnya akan diperlahankan kepada maksimum 64kbps.
  6. Untuk apa saya boleh menggunakan data Tanpa Had?
    Data Tanpa Had boleh digunakan untuk SEMUA penggunaan pada telefon pintar anda – menyemak imbas web, penstriman video, sembang sosial, dsb., dan anda boleh menggunakannya pada kedua-dua rangkaian 3G/4G.
  7. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data tanpa had redDATA?
    Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had redDATA pada bila-bila masa.
  8. Apakah kelajuan data tanpa had untuk redDATA?
    Kelajuan penstriman redDATA dihadkan pada kelajuan 6Mbps.
  9. Bolehkah saya menikmati Data Tanpa Had apabila saya berada di luar negara?
    Tidak, Data Tanpa Had tersedia untuk kegunaan domestik sahaja. Caj perayauan standard dikenakan untuk penggunaan data semasa perayauan di luar negara.
  10. Adakah saya dibenarkan untuk berkongsi data redDATA Tanpa Had saya dengan peranti lain melalui hotspot mudah alih?
    Data Unlimited dimaksudkan untuk kegunaan peribadi pada telefon pintar anda sahaja.

UX50

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Bayaran pendahuluan RM50 diperlukan untuk pendaftaran talian baharu. Bayaran pendahuluan dikecualikan untuk pelanggan Port-masuk MNP. Bayaran pendahuluan akan digunakan untuk menolak bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  3. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  4. Yuran akses bulanan untuk pelan UX50 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, redDATA yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  5. redCALL dan redDATA VAS digabungkan dengan pelan UX50 dan bukan pilihan.
  6. Data berkelajuan tinggi yang digabungkan, redDATA yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap adalah terpakai untuk kegunaan domestik hanya dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan UX50, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data

    25% atau kurang

    Penggunaan Data

    26% – 50%

    Penggunaan Data

    51% – 75%

    Penggunaan Data 76% atau lebih
    UX50RM10RM20RM30RM40
  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dikurangkan kepada maksimum 6Mbps tanpa menanggung caj data tambahan apabila penggunaan melebihi 100% daripada data yang digabungkan. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan UX50 baharu dibenarkan mulai 8 Ogos 2023.
  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS)redCALLmenawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VASredCALLdisertakan dengan pelan Pascabayar UX50 BAHARU dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik keredONEPascabayar,redONEPrabayar dan pengendali mudah alih lain
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILANDIKECUALIKANdaripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. VASredCALLakan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada UX50 kepada pelan lain, langgananredCALLakan ditamatkan secara automatik melainkan pelan baharu itu ialah RP8, Amazing28+ atau Data28.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redDATA

  1. VAS berulang bulanan redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had setiap hari sehingga akhir bulan.
  2. redDATA disertakan dengan pelan Postpaid UX50 dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  5. redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada UX50 kepada pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.
  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil. (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATA tidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun redONE Postpaid lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan. ) jika penggunaan anda:
    • menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;
    • adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;
    • tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (dihttps://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
    • adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.
  13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan pada Borang Pendaftaran Pascabayar kami. Anda mesti mematuhi terma termasuk perihalan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Adil kami, Polisi Privasi, pelan langganan Pascabayar yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Syarat”) yang kesemuanya tersedia www.redonemobile.com.my

SFC

Prepaid
  1. Promosi ini tentang apa?
Pelanggan yang mendaftar untuk BeyondLite dan menambah nilai RM50 semasa pendaftaran akan menerima jersi Sabah FC Replika percuma.
  1. Di manakah boleh saya mendapatkan pek Prabayar redONE?
Anda boleh mendaftar melalui mana-mana Peniaga Prabayar redONE.
  1. Siapa yang boleh mendaftar untuk pek permulaan?
Mana-mana individu berumur 12 tahun ke atas boleh mendaftar untuk pek permulaan ini.
  1. Berapakah bilangan maksimum pek permulaan yang boleh saya perolehi?
Anda boleh mendapatkan dan mendaftar sehingga maksimum 5 kad SIM.
  1. Bilakah saya akan mendapat kredit RM60?
Anda akan menerima kredit RM60 selepas anda dimaklumkan melalui SMS Pengaktifan bahawa pendaftaran anda berjaya. Kredit RM60 percuma anda akan diberikan dalam denominasi RM5 dalam tempoh 12 bulan.
  1. Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Apakah yang akan berlaku selepas saya selesai menggunakan Tambah Nilai Data bulanan 5GB 4G LTE?
Anda akan menerima pemberitahuan SMS untuk memaklumkan bahawa anda telah menggunakan data bulanan 5GB anda. Penggunaan data anda yang seterusnya akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.01 setiap 200kb. Anda juga boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *108# atau melalui Aplikasi Prabayar (Prepaid App).
  1. Apakah yang boleh saya lakukan apabila saya mendail *108#?
Anda akan dapat membeli Tambah Nilai Data ‘one-time’ cth. Dail *108#, kemudian pilih Bulanan untuk membeli data Bulanan 5GB.
  1. Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Bolehkan saya menggunakannya semasa melancong ke luar negara?
Tidak. Apabila anda melancong ke luar negara, penggunaan penggunaan data anda akan dicaj berdasarkan kadar perayauan negara masing-masing. Sila log masuk ke redonemobile.com.my/roaming untuk senarai penuh kadar perayauan.PostpaidPemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Apakah maksud tawaran?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Sabah.
  1. Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 13 April 2023 sehingga diberitahu kelak.
  1. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
Anda boleh mendaftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE.
  1. Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
  1. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
ItemFC50
Yuran PendaftaranRM10
Bayaran PendahuluanRM50
  • Untuk masa terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Nombor Mudah Alih (MNP).
  • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  1. Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke FC50 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?
Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM50.
  1. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  1. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  1. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  1. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
PengunaanPenggunaan Data
1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
3Tambah Nilai Data yang Dibeli
4Data@6mbps Tanpa Had
5Internet Asas @64kbps
  1. Bilakah saya akan menerima Jersi PERCUMA?
Jika anda membayar sepenuhnya bil pertama dan kedua, anda akan dimaklumkan oleh redONE mengenai penebusan Jersi. Secara purata, anda akan menerima Jersi dengan 30 hari bekerja dari tarikh penyerahan penebusan Jersi anda.
  1. Talian saya dihalang kerana pembayaran tertunggak. Adakah saya masih layak menerima Jersi PERCUMA?
Anda perlu membuat pembayaran penuh untuk bil pertama dan kedua sebelum redONE menghantar pemberitahuan penebusan Jersi kepada anda.
  1. Talian saya telah digantung kerana disebabkan pembayaran yang tertunggak. Adakah saya masih layak menerima jersi PERCUMA?
Maaf. Jika anda tidak membuat bayaran penuh untuk bil pertama dan kedua anda, jersi PERCUMA akan terbatal.
  1. Saya tidak mahu jersi PERCUMA. Bolehkan menukarnya dengan rebat bil?
Tidak. Jersi PERCUMA adalah disertakan dalam pelan sebagai penyokong pasukan Sabah FC.Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Apakah maksud tawaran ini?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Sabah.
  1. Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 13 Apri 2023 sehingga diberitahu kelak.
  1. Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?
Anda boleh daftar di mana- mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Niaga redONE.
  1. Siapakah yang layak mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
  1. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
ItemFC50
Yuran PendaftaranRM10
Bayaran PendahuluanRM50
  • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  1. Saya telah disenaraihitam oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar untuk pelan FC50 dengan nombor baharu. Berapa Bayaran Pendahuluan uang perlu saya bayar?
Anda perlu bayar Bayaran Pendahuluan RM100.
  1. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Ya. Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  1. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  1. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  1. Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan talian saya dalam tempoh kontrak 3 bulan?
Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam Borang Perjanjian Pelanggan yang ditandatangani.
  1. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
PengunaanPenggunaan Data
1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
3Tambah Nilai Data yang Dibeli
4Data@6mbps Tanpa Had
5Internet Asas @64kbps
redCALL
  1. Apa itu redCALL?redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu melanggan/mengaktifkan redCALL?
Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik selepas pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk.
  1. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkan saya menamatkannya?
Tidak. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  1. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
Ya. Dasar Penggunaan Adil (FUP) selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  1. Apa yang akan berlaku bila saya telah melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
Anda boleh terus membuat panggilan ke nombor di semua rangkaian pada RM0.15 sen seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.redDATA
  1. Apa itu redDATA?redDATA ialah Perkhidmatan Tambah Nila (VAS) yang menawarkan data tanpa had @3Mbps.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDATA?
Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik bila pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk. Caj langganan untuk rakan niaga individu
  1. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkan saya menamatkannya?
Tidak. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  1. Saya telah menggunakan quota redDATA. Bolehkah saya langgan redDATA semula?
Tidak. Hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Bagaimanapun, anda boleh membeli Top Up Data untuk menstrimm pada kelajuan tinggi.
  1. Bagaimana cara untuk pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123# or melalui 1App.
  1. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA saya?
Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  1. Apakah kelajuan penstriman redDATA?
Kelajuan kuota data untuk penstriman redDATA ialah 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
(Prepaid)
  1. Promosi ini hanya layak kepada pelanggan baharu dan MNP port-masuk.
  2. Pelanggan redONE Prepaid perlu tambah nilai RM50 (semasa pendaftaran) untuk menerima 1 (satu) helai jersi Sabah FC redONE secara percuma.
  3. Pelanggan redONE Prepaid akan menerima kredit percuma RM5 sebulan yang akan diberikan setiap bulan selama 12 bulan untuk mengekalkan tempoh sah kad SIM.
  4. Dengan kredit percuma RM5, pelanggan redONE Prepaid masih perlu tambah nilai setiap bulan untuk mengekalkan tempoh sah kad SIM.
  5. Pek BeyondLite sah untuk 30 hari.
(Postpaid)
  1. Semua harga yang dipaparkan untuk pelan redONE Postpaid FC50 tidak termasuk cukai perkhidmatan.
  2. Pelan redONE Postpaid hanya boleh dilanggan oleh pelanggan talian baru dan port-masuk (MNP) individu.
  3. Pelan boleh didaftar sebagai akaun ‘Master’ atau akaun Tambahan.
  4. Yuran pendaftaran and bayaran pendahuluan RM50 (dikecualikan untuk pelanggan MNP port-masuk) diperlukan.
  5. Bayaran akses bulanan untuk pelan FC50 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, redDATA gabungan dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  6. redCALL dan redDATA adalah kombo dengan pelan FC50 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kedalam bil untuk redCALL.
  7. Kombo data berkelajuan tinggi, kombo redDATA dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  8. Bil pertama pelanggan FC50 akan dipro-ratakan berdasarkan penggunaan kombo data berkelajuan tinggi pelanggan. Kadar penggunaan yang dipro-ratakan adalah seperti berikut:
Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
FC50RM10RM20RM30RM40
  • Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
  • Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 6Mbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.
Pemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Pelanggan akan menerima jersi SFC PERCUMA selepas pembayaran penuh bil 2 (dua) bulan berturut-turut.
  2. Bil mesti dibayar sepenuhnya “termasuk akses bulanan, ST, caj tertunggak (jika berkenaan) dan sebarang yuran admin (jika berkenaan)”.
  3. Jika pelanggan gagal membuat bayaran penuh dalam tempoh 3 bulan pertama dari tarikh bill pertama, jersi akan dilucuthakkan.
  4. Status Akaun Pelanggan mestilah “Aktif Digunakan”.
  5. Jika pelanggan tidak mengisi borang, pelanggan akan dihantar sebanyak 3 peringatan dengan selang 3 hari di antara setiap peringatan.
  6. Jika pelanggan tidak mengisi borang selepas 3 peringatan, e-mel akan dihantar kepada mereka selepas 2 hari.
  7. Jika pelanggan tidak mengisi borang penebusan selepas 15 hari dari tarikh notifikasi pertama, jersi akan dilucutkan.
Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Jika pelanggan ingin menerima jersi SFC PERCUMA semasa pendaftaran, bayaran pendahuluan sebanyak RM100 diperlukan. Kredit tersebut akan ditolak daripada bil bulanan pelanggan pada RM25 sebulan selama 4 bulan.
  2. Pelanggan nombor baharu akan menerima jersi SFC PERCUMA selepas pendaftaran talian berjaya diaktifkan. Pelanggan port masuk MNP port masuk dikehendaki untuk menebus jersi SFC selepas talian berjaya port masuk ke pelan FC50.
  3. Pelan ini tertakluk kepada kontrak selama 3 bulan.
  4. Terma dan syarat tawaran ini akan dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat redONE (Terma & Syarat Utama) yang diterima oleh pelanggan.
redCALL
  1. redCALL adalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had to semua rangkaian dan hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah dikecualikan.
  2. Khidmat nilai-tambah redCALL adalah bergabung dengan pelan postpaid baharu FC50 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj kedalam bil setiap bulan.
  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:
    • Semua panggilan domestic ke redONE Postpaid, redONE Prepaid dan pengendali mobil yang lain.
    • Semua panggilan domestic ke talian tetap nasional.
  4. Panggilan tanpa had tidak termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor khas dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. Khidmat nilai-tambah redCALL akan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan
  6. Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari pelan baharu FC50 ke pelan lain, langgan keredCALL akan ditamatkan secara automatik kecuali pelan baharu adalah Amazing38 atau Amazing58.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:
    • Dijual, disewa atau digunakan kecuali untuk panggilan oleh individu ke pengguna rangkaian lain di Malaysia.
    • Digunakan untuk panggilan rerouting(Sambungan dengan peranti/software/aplikasi).
    • Digunakan sebagai peranti switch yang boleh mengakibatkan talian terbuka untuk berjam.
    • Digunakan untuk beberapa panggilan secara serentak atau panggilan conference.
    • Digunakan sebagai pusat panggilan atau pemasaran telefon.
    • Digunakan untuk masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin-ke-mesin.
redDATA
  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had dan untuk kegunaan domestik dalam Malaysia sahaja.
  2. VAS redDATA disertakan dengan pelan postpaid FC50 baharu dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  5. VAS redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hbsetiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada pelan baharu FC50 ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.
  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil. (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATAtidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan. ) jika penggunaan anda:
    • menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;
    • adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;
    • tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (di https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
    • adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.
  1. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di redonemobile.com.my

PDRM

PostpaidPemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Apakah maksud tawaran?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak yang merupakan warga PDRM.
  1. Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 2 Mei 2023 sehingga diberitahu kelak.
  1. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
Anda boleh mendaftar melalui Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Niaga redONE.
  1. Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 2 Mei 2023 (tidak termasuk M2M).
  1. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
ItemFC50
Yuran PendaftaranRM10
Bayaran PendahuluanRM50
  • Untuk masa terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Nombor Mudah Alih (MNP).
  • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  1. Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke FC50 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?
Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM50.
  1. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  1. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  1. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  1. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
PengunaanPenggunaan Data
1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
3Tambah Nilai Data yang Dibeli
4Data@6mbps Tanpa Had
5Internet Asas @64kbps
  1. Bilakah saya akan menerima Jersi PERCUMA?
Jika anda membayar sepenuhnya bil pertama dan kedua, anda akan dimaklumkan oleh redONE mengenai penebusan Jersi. Secara purata, anda akan menerima Jersi dengan 30 hari bekerja dari tarikh penyerahan penebusan Jersi anda.
  1. Talian saya dihalang kerana pembayaran tertunggak. Adakah saya masih layak menerima Jersi PERCUMA?
Anda perlu membuat pembayaran penuh untuk bil pertama dan kedua sebelum redONE menghantar pemberitahuan penebusan Jersi kepada anda.
  1. Talian saya telah digantung kerana disebabkan pembayaran yang tertunggak. Adakah saya masih layak menerima jersi PERCUMA?
Maaf. Jika anda tidak membuat bayaran penuh untuk bil pertama dan kedua anda, jersi PERCUMA akan terbatal.
  1. Saya tidak mahu jersi PERCUMA. Bolehkan menukarnya dengan rebat bil?
Tidak. Jersi PERCUMA adalah disertakan dalam pelan sebagai penyokong pasukan Bola Sepak PDRM.Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Apakah maksud tawaran ini?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak PDRM.
  1. Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 2 Mei 2023 sehingga diberitahu kelak.
  1. Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?
Anda boleh daftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Niaga redONE.
  1. Siapakah yang layak mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 2 Mei 2023 (tidak termasuk M2M).
  1. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
ItemFC50
Yuran PendaftaranRM10
Bayaran PendahuluanRM50
  • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  1. Saya telah disenaraihitam oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar untuk pelan FC50 dengan nombor baharu. Berapa Bayaran Pendahuluan wang perlu saya bayar?
Anda perlu bayar Bayaran Pendahuluan RM100.
  1. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Ya. Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  1. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  1. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  1. Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan talian saya dalam tempoh kontrak 3 bulan?
Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam Borang Perjanjian Pelanggan yang ditandatangani.
  1. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
PengunaanPenggunaan Data
1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
3Tambah Nilai Data yang Dibeli
4Data@6mbps Tanpa Had
5Internet Asas @64kbps
redCALL
  1. Apa itu redCALL?redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu melanggan/mengaktifkan redCALL?Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik selepas pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk.
  1. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkan saya menamatkannya?Tidak.Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  1. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?Ya. Dasar Penggunaan Adil (FUP) selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  1. Apa yang akan berlaku bila saya telah melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?Anda boleh terus membuat panggilan ke nombor di semua rangkaian pada RM0.15 sen seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA
  1. Apa itu redDATA?redDATA ialah Perkhidmatan Tambah Nila (VAS) yang menawarkan data tanpa had @3Mbps.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDATA?Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik bila pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk. Caj langganan untuk rakan niaga individu
  1. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkan saya menamatkannya?Tidak.Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  1. Saya telah menggunakan quota redDATA. Bolehkah saya langgan redDATA semula?Tidak. Hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Bagaimanapun, anda boleh membeli Top Up Data untuk menstrimm pada kelajuan tinggi.
  1. Bagaimana cara untuk pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123# or melalui 1App.
  1. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA saya?Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  1. Apakah kelajuan penstriman redDATA?Kelajuan kuota data untuk penstriman redDATA ialah 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
Terma dan Syarat
  1. Semua harga yang dipaparkan untuk pelan redONE Postpaid FC50 tidak termasuk cukai perkhidmatan.
  2. Pelan redONE Postpaid hanya boleh dilanggan oleh pelanggan talian baru dan port-masuk (MNP) individu.
  3. Pelan boleh didaftar sebagai akaun ‘Master’ atau akaun Tambahan.
  4. Yuran pendaftaran and bayaran pendahuluan RM50 (dikecualikan untuk pelanggan MNP port-masuk) diperlukan.
  5. Bayaran akses bulanan untuk pelan FC50 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, redDATA gabungan dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  6. redCALL dan redDATA adalah kombo dengan pelan FC50 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kedalam bil untuk redCALL.
  7. Kombo data berkelajuan tinggi, kombo redDATA dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  8. Bil pertama pelanggan FC50 akan dipro-ratakan berdasarkan penggunaan kombo data berkelajuan tinggi pelanggan. Kadar penggunaan yang dipro-ratakan adalah seperti berikut:
Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
FC50RM10RM20RM30RM40
  • Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
  • Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 6Mbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.
Pemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Pelanggan akan menerima jersi PDRMFC PERCUMA selepas pembayaran penuh bil 2 (dua) bulan berturut-turut.
  2. Bil mesti dibayar sepenuhnya “termasuk akses bulanan, ST, caj tertunggak (jika berkenaan) dan sebarang yuran admin (jika berkenaan)”.
  3. Jika pelanggan gagal membuat bayaran penuh dalam tempoh 3 bulan pertama dari tarikh bill pertama, jersi akan dilucuthakkan.
  4. Status Akaun Pelanggan mestilah “Aktif Digunakan”.
  5. Jika pelanggan tidak mengisi borang, pelanggan akan dihantar sebanyak 3 peringatan dengan selang 3 hari di antara setiap peringatan.
  6. Jika pelanggan tidak mengisi borang selepas 3 peringatan, e-mel akan dihantar kepada mereka selepas 2 hari.
  7. Jika pelanggan tidak mengisi borang penebusan selepas 15 hari dari tarikh notifikasi pertama, jersi akan dilucutkan.
Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Jika pelanggan ingin menerima jersi PDRMFC PERCUMA semasa pendaftaran, bayaran pendahuluan sebanyak RM100 diperlukan. Kredit tersebut akan ditolak daripada bil bulanan pelanggan pada RM25 sebulan selama 4 bulan.
  2. Pelanggan nombor baharu akan menerima jersi PDRMFC PERCUMA selepas pendaftaran talian berjaya diaktifkan. Pelanggan port masuk MNP port masuk dikehendaki untuk menebus jersi PDRMFC selepas talian berjaya port masuk ke pelan FC50.
  3. Pelan ini tertakluk kepada kontrak selama 3 bulan.
  4. Terma dan syarat tawaran ini akan dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat redONE (Terma & Syarat Utama) yang diterima oleh pelanggan.
redCALL
  1. redCALL adalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had to semua rangkaian dan hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah dikecualikan.
  2. Khidmat nilai-tambah redCALL adalah bergabung dengan pelan postpaid baharu FC50 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj kedalam bil setiap bulan.
  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:
    • Semua panggilan domestic ke redONE Postpaid, redONE Prepaid dan pengendali mobil yang lain.
    • Semua panggilan domestic ke talian tetap nasional.
  4. Panggilan tanpa had tidak termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor khas dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. Khidmat nilai-tambah redCALL akan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan
  6. Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari pelan baharu FC50 ke pelan lain, langgan ke redCALL akan ditamatkan secara automatik kecuali pelan baharu adalah Amazing38 atau Amazing58.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:
    1. Dijual, disewa atau digunakan kecuali untuk panggilan oleh individu ke pengguna rangkaian lain di Malaysia.
    2. Digunakan untuk panggilan rerouting(Sambungan dengan peranti/software/aplikasi).
    3. Digunakan sebagai peranti switch yang boleh mengakibatkan talian terbuka untuk berjam.
    4. Digunakan untuk beberapa panggilan secara serentak atau panggilan conference.
    5. Digunakan sebagai pusat panggilan atau pemasaran telefon.
    6. Digunakan untuk masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin-ke-mesin.
redDATA
  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had dan untuk kegunaan domestik dalam Malaysia sahaja.
  2. VAS redDATA disertakan dengan pelan postpaid FC50 baharu dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  5. VAS redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hbsetiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada pelan baharu FC50 ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.
  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil. (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATAtidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan. ) jika penggunaan anda:
    • menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;
    • adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;
    • tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (di https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
    • adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.
  1. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di redonemobile.com.my

IFC

Prepaid
  1. Promosi ini tentang apa?Pelanggan yang mendaftar untuk BeyondLite dan menambah nilai RM50 semasa pendaftaran akan menerima jersi Imigresen FC Replika percuma.
  2. Di manakah boleh saya mendapatkan pek Prabayar redONE?Anda boleh mendaftar melalui Rakan Niaga redONE melalui Partner App.
  3. Siapa yang boleh mendaftar untuk pek permulaan?Mana-mana individu berumur 12 tahun ke atas boleh mendaftar untuk pek permulaan ini.
  4. Berapakah bilangan maksimum pek permulaan yang boleh saya perolehi?Anda boleh mendapatkan dan mendaftar sehingga maksimum 5 kad SIM.
  5. Bilakah saya akan mendapat kredit RM60?Anda akan menerima kredit RM60 selepas anda dimaklumkan melalui SMS Pengaktifan bahawa pendaftaran anda berjaya. Kredit RM60 percuma anda akan diberikan dalam denominasi RM5 dalam tempoh 12 bulan.
  6. Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Apakah yang akan berlaku selepas saya selesai menggunakan Tambah Nilai Data bulanan 5GB 4G LTE?Anda akan menerima pemberitahuan SMS untuk memaklumkan bahawa anda telah menggunakan data bulanan 5GB anda. Penggunaan data anda yang seterusnya akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.01 setiap 200kb. Anda juga boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *108# atau melalui Aplikasi Prabayar (Prepaid App).
  7. Apakah yang boleh saya lakukan apabila saya mendail *108#?Anda akan dapat membeli Tambah Nilai Data ‘one-time’ cth. Dail *108#, kemudian pilih Bulanan untuk membeli data Bulanan 5GB.
  8. Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Bolehkan saya menggunakannya semasa melancong ke luar negara?Tidak. Apabila anda melancong ke luar negara, penggunaan penggunaan data anda akan dicaj berdasarkan kadar perayauan negara masing-masing. Sila log masuk ke redonemobile.com.my/roaming untuk senarai penuh kadar perayauan.
PostpaidPemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Apakah maksud tawaran?Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Imigresen.
  2. Berapa lamakah tawaran ini?Promosi ini bermula 13 April 2023 sehingga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?Anda boleh mendaftar melalui Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE.
  4. Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk pelan ini?Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
  5. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
    ItemFC50
    Yuran PendaftaranRM10
    Bayaran PendahuluanRM50
    • Untuk masa terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Nombor Mudah Alih (MNP). • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan
  6. Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke FC50 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM50.
  7. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  8. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  9. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  10. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
    PengunaanPenggunaan Data
    1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
    2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
    3Tambah Nilai Data yang Dibeli
    4Data@6mbps Tanpa Had
    5Internet Asas @64kbps
  11. Bilakah saya akan menerima Jersi PERCUMA?Jika anda membayar sepenuhnya bil pertama dan kedua, anda akan dimaklumkan oleh redONE mengenai penebusan Jersi. Secara purata, anda akan menerima Jersi dengan 30 hari bekerja dari tarikh penyerahan penebusan Jersi anda.
  12. Talian saya dihalang kerana pembayaran tertunggak. Adakah saya masih layak menerima Jersi PERCUMA?Anda perlu membuat pembayaran penuh untuk bil pertama dan kedua sebelum redONE menghantar pemberitahuan penebusan Jersi kepada anda.
  13. Talian saya telah digantung kerana disebabkan pembayaran yang tertunggak. Adakah saya masih layak menerima jersi PERCUMA?Maaf. Jika anda tidak membuat bayaran penuh untuk bil pertama dan kedua anda, jersi PERCUMA akan terbatal.
  14. Saya tidak mahu jersi PERCUMA. Bolehkan menukarnya dengan rebat bil?Tidak. Jersi PERCUMA adalah disertakan dalam pelan sebagai penyokong pasukan Imigresen FC.
Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Apakah maksud tawaran ini?Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Imigresen.
  2. Berapa lamakah tawaran ini?Promosi ini bermula 13 Apri 2023 sehingga diberitahu kelak.
  3. Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?Anda boleh daftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Niaga redONE.
  4. Siapakah yang layak mendaftar untuk pelan ini?Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
  5. Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
    ItemFC50
    Yuran PendaftaranRM10
    Bayaran PendahuluanRM50
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  6. Saya telah disenaraihitam oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar untuk pelan FC50 dengan nombor baharu. Berapa Bayaran Pendahuluan uang perlu saya bayar?Anda perlu bayar Bayaran Pendahuluan RM100.
  7. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?Ya. Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  8. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  9. Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
  10. Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan talian saya dalam tempoh kontrak 3 bulan?Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam Borang Perjanjian Pelanggan yang ditandatangani.
  11. Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
    PengunaanPenggunaan Data
    1redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli
    2Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan
    3Tambah Nilai Data yang Dibeli
    4Data@6mbps Tanpa Had
    5Internet Asas @64kbps
redCALL
  1. Apa itu redCALL?redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu melanggan/mengaktifkan redCALL?Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik selepas pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkan saya menamatkannya?Tidak. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?Ya. Dasar Penggunaan Adil (FUP) selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  5. Apa yang akan berlaku bila saya telah melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?Anda boleh terus membuat panggilan ke nombor di semua rangkaian pada RM0.15 sen seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA
  1. Apa itu redDATA?redDATA ialah Perkhidmatan Tambah Nila (VAS) yang menawarkan data tanpa had @3Mbps.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDATA?Tidak. redDATA akan diaktifkan secara automatik bila pelan Postpaid FC50 & FC50A anda Berjaya diaktifkan atau Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik bila pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk. Caj langganan untuk rakan niaga individu
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkan saya menamatkannya?Tidak. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Saya telah menggunakan quota redDATA. Bolehkah saya langgan redDATA semula?Tidak. Hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Bagaimanapun, anda boleh membeli Top Up Data untuk menstrimm pada kelajuan tinggi.
  5. Bagaimana cara untuk pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123# or melalui 1App.
  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA saya?Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  7. Apakah kelajuan penstriman redDATA?Kelajuan kuota data untuk penstriman redDATA ialah 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
Terma dan Syarat(Prepaid)
  1. Promosi ini hanya layak kepada pelanggan baharu dan MNP port-masuk.
  2. Pelanggan redONE Prepaid perlu tambah nilai RM50 (semasa pendaftaran) untuk menerima 1 (satu) helai jersi Imigresen FC redONE secara percuma.
  3. Pelanggan redONE Prepaid akan menerima kredit percuma RM5 sebulan yang akan diberikan setiap bulan selama 12 bulan untuk mengekalkan tempoh sah kad SIM.
  4. Dengan kredit percuma RM5, pelanggan redONE Prepaid masih perlu tambah nilai setiap bulan untuk mengekalkan tempoh sah kad SIM.
  5. Pek BeyondLite sah untuk 30 hari.
(Postpaid)
  1. Semua harga yang dipaparkan untuk pelan redONE Postpaid FC50 tidak termasuk cukai perkhidmatan.
  2. Pelan redONE Postpaid hanya boleh dilanggan oleh pelanggan talian baru dan port-masuk (MNP) individu.
  3. Pelan boleh didaftar sebagai akaun ‘Master’ atau akaun Tambahan.
  4. Yuran pendaftaran and bayaran pendahuluan RM50 (dikecualikan untuk pelanggan MNP port-masuk) diperlukan.
  5. Bayaran akses bulanan untuk pelan FC50 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, redDATA gabungan dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  6. redCALL dan redDATA adalah kombo dengan pelan FC50 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kedalam bil untuk redCALL.
  7. Kombo data berkelajuan tinggi, kombo redDATA dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  8. Bil pertama pelanggan FC50 akan dipro-ratakan berdasarkan penggunaan kombo data berkelajuan tinggi pelanggan. Kadar penggunaan yang dipro-ratakan adalah seperti berikut:
Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
FC50RM10RM20RM30RM40
  • Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
  • Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 6Mbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.
Pemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil
  1. Pelanggan akan menerima jersi IFC PERCUMA selepas pembayaran penuh bil 2 (dua) bulan berturut-turut.
  2. Bil mesti dibayar sepenuhnya “termasuk akses bulanan, ST, caj tertunggak (jika berkenaan) dan sebarang yuran admin (jika berkenaan)”.
  3. Jika pelanggan gagal membuat bayaran penuh dalam tempoh 3 bulan pertama dari tarikh bill pertama, jersi akan dilucuthakkan.
  4. Status Akaun Pelanggan mestilah “Aktif Digunakan”.
  5. Jika pelanggan tidak mengisi borang, pelanggan akan dihantar sebanyak 3 peringatan dengan selang 3 hari di antara setiap peringatan.
  6. Jika pelanggan tidak mengisi borang selepas 3 peringatan, e-mel akan dihantar kepada mereka selepas 2 hari.
  7. Jika pelanggan tidak mengisi borang penebusan selepas 15 hari dari tarikh notifikasi pertama, jersi akan dilucutkan.
Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran
  1. Jika pelanggan ingin menerima jersi IFC PERCUMA semasa pendaftaran, bayaran pendahuluan sebanyak RM100 diperlukan. Kredit tersebut akan ditolak daripada bil bulanan pelanggan pada RM25 sebulan selama 4 bulan.
  2. Pelanggan nombor baharu akan menerima jersi IFC PERCUMA selepas pendaftaran talian berjaya diaktifkan. Pelanggan port masuk MNP port masuk dikehendaki untuk menebus jersi IFC selepas talian berjaya port masuk ke pelan FC50.
  3. Pelan ini tertakluk kepada kontrak selama 3 bulan.
  4. Terma dan syarat tawaran ini akan dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat redONE (Terma & Syarat Utama) yang diterima oleh pelanggan.
redCALL
  1. redCALL adalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had to semua rangkaian dan hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah dikecualikan.
  2. Khidmat nilai-tambah redCALL adalah bergabung dengan pelan postpaid baharu FC50 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj kedalam bil setiap bulan.
  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:
    • Semua panggilan domestic ke redONE Postpaid, redONE Prepaid dan pengendali mobil yang lain.
    • Semua panggilan domestic ke talian tetap nasional.
  4. Panggilan tanpa had tidak termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor khas dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. Khidmat nilai-tambah redCALL akan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan
  6. Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari pelan baharu FC50 ke pelan lain, langgan ke redCALL akan ditamatkan secara automatik kecuali pelan baharu adalah Amazing38 atau Amazing58.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:
    1. Dijual, disewa atau digunakan kecuali untuk panggilan oleh individu ke pengguna rangkaian lain di Malaysia.
    2. Digunakan untuk panggilan rerouting(Sambungan dengan peranti/software/aplikasi).
    3. Digunakan sebagai peranti switch yang boleh mengakibatkan talian terbuka untuk berjam.
    4. Digunakan untuk beberapa panggilan secara serentak atau panggilan conference.
    5. Digunakan sebagai pusat panggilan atau pemasaran telefon.
    6. Digunakan untuk masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin-ke-mesin.
redDATA
  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had dan untuk kegunaan domestik dalam Malaysia sahaja.
  2. VAS redDATA disertakan dengan pelan postpaid FC50 baharu dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  5. VAS redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hbsetiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada pelan baharu FC50 ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.
  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil. (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATAtidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan. ) jika penggunaan anda:
    • menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;
    • adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;
    • tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (di https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
    • adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.
  13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di redonemobile.com.my
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM