Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Dapatkan pek #ONEkampus+ PERCUMA anda di kampus terpilih di seluruh negara!

Lihat kadar Tambah Nilai Data Baharu kami dan
Data4G LTE PERCUMA dengan setiap Muat Semula di sini

Dapatkan Data Berkelajuan Tinggi tambahan untuk pelan tanpa had anda hari ini!

Untuk mendaftar pelan redONE dalam talian sekarang, klik butang daftar atau imbas kod QR
Isi borang hubungan dan kami akan menghubungi anda tidak lama lagi

* Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini. *Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  • Berapakah harga pek permulaan prabayar #ONEKampus+?
    Pek permulaan prabayar #ONEkampus+ adalah PERCUMA untuk semua pelajar IPTA & IPTS seluruh negara.
  • Apa yang anda akan ada dalam pek permulaan prabayar #ONEkampus+?
    Setiap pek permulaan prabayar #ONEkampus+ PERCUMA didatangkan dengan kredit pramuat sebanyak RM6 (sah 30 hari), PERCUMA 500MB 4G LTE & PERCUMA Internet Asas 1GB (sah selama 30 hari) selepas pengaktifan SIM.
  • Bilakah pek permulaan prabayar redONE #ONEkampus+ boleh didapati?
    Pek permulaan prabayar #ONEkampus+ boleh didapati mulai 4 September 2017.
  • Di manakah saya boleh mendapatkan pek permulaan prabayar #ONEkampus+?
    Anda hanya boleh mendaftar dan menebus di SATU titik sentuh merah terpilih di Universiti.
  • Berapakah bilangan maksimum pek permulaan yang boleh saya daftarkan?
    Hanya satu (1) pek permulaan prabayar #ONEkampus+ boleh didaftarkan bagi setiap pelajar.
  • Bagaimanakah cara saya mendaftar & menebus pek permulaan prabayar #ONEkampus+?
    Sila bawa bersama kad pengenalan pelajar & MyKad asal anda ke titik sentuh redONE di dalam kampus anda untuk menebus satu (1) pek prabayar #ONEkampus+ PERCUMA.
  • Bolehkah saya MNP port-in talian prabayar saya ke pelan Prabayar #ONEkampus+?
    Ya. Anda boleh.
  • Adakah saya memerlukan Kad SIM baharu apabila saya menukar kepada pembekal perkhidmatan redONE?
    Ya, anda perlu menukar kepada Kad SIM baharu. Ia akan dikeluarkan kepada anda apabila anda meminta Pelan Prabayar #ONEkampus+ redONE.
  • Bilakah saya akan mendapat kredit RM5 pertama?
    Anda akan menerima kredit RM5 PERCUMA apabila pendaftaran berjaya. RM5 akan dikreditkan ke akaun anda sebaik sahaja anda menerima pemberitahuan SMS. Sebagai contoh, talian itu berjaya didaftarkan pada 8 Mac 2018. Anda akan menerima kredit RM5 pertama pada 8 Mac 2018.
  • Bilakah saya akan mendapat baki kredit RM5?
    Anda akan menerima baki kredit RM5 pada 1 haribulan setiap bulan dalam tempoh 11 bulan akan datang.
  • Apakah kesahihan kredit RM5 itu?
    Kredit RM5 sah selama 7 hari. Masa siaran yang tidak digunakan akan dibatalkan selepas 7 hari.
  • Apakah yang boleh saya gunakan dengan kredit RM5?
    Kredit RM5 adalah kredit masa siaran. Anda boleh menggunakan kredit masa siaran untuk membuat panggilan suara domestik, menghantar SMS, MMS, membuat panggilan video, data PPU & membeli Tambah Nilai Data.
  • Bolehkah saya menggunakan kredit RM5 apabila saya berada di luar negara?
    Tidak. RM5 adalah untuk kegunaan domestik di Malaysia sahaja. Apabila anda berada di luar negara, penggunaan data anda akan dicaj berdasarkan kadar perayauan negara masing-masing. Sila log masuk ke www.redonemobile.com.my/redoneprepaid untuk senarai kadar perayauan.
  • Saya mengaktifkan SIM saya pada 1 April 2018 dan menambah nilai RM10. Kredit manakah yang akan digunakan dahulu?
    Kredit RM5 PERCUMA akan digunakan dahulu. Setelah kredit RM5 habis, penggunaan seterusnya anda akan ditolak daripada tambah nilai RM10.
  • Talian saya digantung. Bolehkah saya terus menggunakan kredit RM5 saya?
    Jika SIM anda aktif, anda boleh terus menggunakan kredit RM5 anda sehingga tamat tempoh sah.
  • Jika pek sim prabayar #ONEkampus saya tidak aktif, bolehkah saya mendaftar & menebus pek permulaan prabayar #ONEkampus+ baharu?
    Tidak. Anda hanya layak mendaftar untuk pek permulaan prabayar #ONEkampus+ sekali.
  • Data manakah yang akan digunakan dahulu jika saya memuat semula dan membeli Tambah Nilai Data?
    Sila rujuk jadual di bawah untuk keutamaan penggunaan data:
    PenggunaanData yang digunakan
    PertamaData Bonus Pengaktifan 500MB PERCUMA
    KeduaData Berkelajuan Tinggi PERCUMA (Bonus Muat Semula)
    KetigaTambah Nilai Data yang Dibeli
    KeempatInternet Asas 1GB PERCUMA
  • Talian saya digantung. Bolehkah saya terus menggunakan data 500MB PERCUMA saya?
    Jika SIM anda aktif, anda boleh terus menggunakan 500MB PERCUMA anda dan sebarang kuota baki tambah nilai data sehingga tamat tempoh sah.
  • Talian saya digantung. Bolehkah saya terus membuat panggilan keluar?
    Jika SIM anda aktif, anda hanya boleh membuat panggilan Prabayar redONE kepada RedONE Prabayar.
  • Pelajar boleh mendapatkan pek SIM baharu atau port-in ke pelan Prabayar #ONEkampus+ redONE secara PERCUMA. Tiada caj dikenakan untuk pelan Prabayar #ONEkampus+.
  • Hanya port-in yang berjaya daripada rangkaian penderma Bukan Celcom di bawah akan menerima kredit masa siaran bonus BONUS RM60 (RM5 sebulan x 12 bulan):
    1. Maxis
    2. Digi
    3. Umobile
    4. Unifi Mobile
  • Semua pek Prabayar #ONEkampus+ disertakan dengan bonus kredit masa siaran bonus RM60 (RM5 x 12 bulan). Nombor port-in Celcom dan/atau Celcom MVNO (MNP) dibenarkan tetapi dikecualikan daripada menerima kredit bonus ini.
  • Talian akan diaktifkan secara automatik apabila pendaftaran berjaya. Pelajar TIDAK perlu membuat panggilan pertama untuk mengaktifkan talian.
  • Kredit bonus RM5, kredit pra-muat RM6, data 500MB 4G LTE PERCUMA dan data Internet Asas 1GB PERCUMA akan dikreditkan. ke dalam akaun pelanggan apabila pendaftaran dianggap berjaya selepas menerima SMS Pengaktifan.
  • BONUS RM60 bonus kredit masa siaran (RM5 sebulan x 12 bulan) hanya boleh digunakan untuk membuat panggilan suara domestik, menghantar SMS, MMS, membuat panggilan video, data PPU & membeli Tambah Nilai Data. Ia tidak boleh digunakan untuk IDD, perayauan dan/atau untuk membeli kandungan mudah alih.
  • Tempoh sah kredit masa siaran bonus RM5 PERCUMA ialah 7 hari. Masa siaran yang tidak digunakan akan dibatalkan selepas 7 hari.
  • SIM mesti aktif untuk menerima kredit masa siaran bonus RM5 PERCUMA. Jika SIM tidak aktif pada 1 haribulan, masa siaran bonus RM5 PERCUMA tidak akan dikreditkan.
  • Muat semula automatik kredit bonus RM5 PERCUMA yang pertama akan dikreditkan apabila pendaftaran berjaya dan seterusnya setiap 1 haribulan untuk baki 11 bulan.
  • Sebaik sahaja kredit bonus PERCUMA digunakan sepenuhnya atau kesahihannya telah tamat, penggunaan berikutnya akan ditolak daripada kredit masa siaran yang tersedia.
  • Apabila panggilan pertama, status kad SIM akan dikemas kini kepada status ‘Aktif’ yang akan bertahan untuk tempoh 30 hari. Status ‘Aktif’ bermakna Pelanggan dibenarkan membuat panggilan keluar dan masuk atau SMS atau mempunyai akses kepada Pelatih

Bonus Pengaktifan

  • Selepas pengaktifan panggilan pertama kad SIM, pelanggan akan menerima data 4G LTE 500MB PERCUMA dan Internet Asas 1GB PERCUMA sebagai bonus pengaktifan. Data 500MB 4G LTE PERCUMA dan pengaktifan Internet Asas 1GB PERCUMA akan dikreditkan selepas pelanggan menerima SMS alu-aluan pengaktifan.
  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA dan data Internet Asas 1GB PERCUMA akan tamat tempoh pada hari terakhir bulan pengaktifan.

Data 500MB PERCUMA

  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA akan diperbaharui pada 1hb setiap bulan selagi SIM berada dalam status ‘Aktif’. Jika SIM tiada dalam status ‘Aktif’ pada 1hb bulan kalendar, data 500MB 4G LTE PERCUMA tidak akan diperbaharui sehingga pelanggan memuat semula dalam bulan yang sama.
  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA akan diberikan sekali (1) sahaja sebulan tanpa mengira jumlah kali pelanggan memuat semula dalam sebulan.
  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA akan mengikuti bulan kalendar. Sebarang data yang tidak digunakan pada penghujung bulan kalendar akan dilucuthakkan.
  • Pelanggan mesti mengekalkan SIM Prabayar redONE dalam status ‘Aktif’ untuk menggunakan data 500MB 4G LTE PERCUMA.
  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA akan digunakan terlebih dahulu sebelum Tambah Nilai Data yang dibeli digunakan.
  • Data 500MB 4G LTE PERCUMA yang diberikan tidak boleh dipindah milik, sama ada mengikut kuasa undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun prabayar Pelanggan lain.
  • Data PERCUMA 500MB 4G LTE hanya boleh digunakan di Malaysia sahaja. If you are overseas, roaming charges will be imposed based on the Internet roaming rates set by the respective redONE roaming partner operators.
  • Selepas penggunaan 100% Data 4G LTE 500MB PERCUMA, kuota anda akan ditolak daripada mana-mana Data Bonus Muat Semula yang tersedia. Jika tiada kuota Data Bonus Muat Semula tersedia, penggunaan data berikutnya akan ditolak daripada sebarang kuota Tambah Nilai Data yang aktif.

Internet Asas 1GB PERCUMA

  • Semua RedONE Prabayar dan Power Bank Bundle 70 disertakan dengan Internet Asas 1GB PERCUMA dengan kelajuan sehingga 64kbps.
  • Anda boleh terus menikmati Internet Asas 1GB PERCUMA selagi kesahihan akaun anda masih aktif. Jika kesahihan akaun anda tidak aktif, Internet Asas 1GB PERCUMA akan diputuskan buat sementara waktu sehingga tambah nilai dilakukan.
  • Internet Asas 1GB PERCUMA ini akan dimuat semula pada setiap 1 haribulan dan kuota data baharu akan dikreditkan ke dalam akaun anda dengan syarat SIM tersebut aktif.
  • Pelanggan akan menikmati penggunaan Internet Asas 1GB PERCUMA dengan kelajuan terhad sehingga 64kbps.
  • Internet Asas 1GB PERCUMA ini di sini dihadkan daripada penggunaan Voice over Internet Protocol (VoIP) dan/atau Penambatan Internet dan/atau mana-mana aplikasi Peer-to-Peer atau perkongsian fail dan/atau perkhidmatan penstriman berat lain yang serupa.
  • Kuota Internet Asas 1GB PERCUMA yang diberikan di sini tidak boleh dipindah milik, sama ada mengikut kuat kuasa undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun prabayar Pelanggan lain.
  • Tidak dibenarkan membawa ke hadapan kuota Internet Asas 1GB PERCUMA yang tidak digunakan.
  • Data Internet Asas 1GB PERCUMA hanya boleh digunakan di Malaysia sahaja. If you are overseas, roaming charges will be imposed based on the Internet roaming rates set by the respective redONE roaming partner operators.
  • Selepas penggunaan 100% data Internet Asas 1GB PERCUMA, penggunaan data berikutnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.01 setiap 200KB.
  • Pelanggan sedia ada yang SIM dalam status aktif akan menerima Internet Asas 1GB PERCUMA pada 1 haribulan.

Panggilan Suara Prabayar redONE hingga redONE tanpa had

  • ‘Panggilan Prabayar redONE tanpa had kepada redONE Prabayar’ diberikan sebagai sebahagian daripada penggunaan suara mudah alih setiap hari untuk pengguna individu. Perkhidmatan ini tidak boleh dijual semula, disewa atau digunakan dalam apa-apa cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna Prabayar redONE lain semasa aktiviti hari biasa dan selaras dengan purata kekerapan panggilan dalam talian dan minit setiap bulan.
  • Pelanggan yang didapati menyalahgunakan perkhidmatan, dengan volum panggilan melebihi 100 jam (6,000 minit) sebulan, mungkin mempunyai hak mereka untuk panggilan percuma digantung, atau panggilan seterusnya melebihi 100 jam akan dicaj kepada pelanggan di luar negeri yang lazim- kadar panggilan bersih.
  • redONE berhak untuk melaksanakan dan menguatkuasakan dasar ini, dan mengubah suai atau meminda ambang 100 jam ini jika purata volum panggilan dalam talian merentas keseluruhan asas pelanggan Prabayar redONE meningkat, atau berkurangan, dari semasa ke semasa.
  • Pelanggan mesti mengekalkan akaun mereka supaya berada dalam status “Aktif” sepanjang tempoh perkhidmatan untuk terus menikmati panggilan tanpa had.
  • Pelanggan mesti mengekalkan akaun mereka supaya berada dalam status “Aktif” sepanjang tempoh perkhidmatan untuk terus menikmati panggilan tanpa had. Panggilan yang dibuat semasa perayauan tertakluk pada caj perayauan apabila digunakan di luar negara.

Dasar Penggunaan Data

  • Selepas data 500MB 4G LTE PERCUMA telah digunakan, penggunaan data seterusnya akan ditolak daripada kuota data Internet Asas 1GB PERCUMA.
  • Data hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Jika anda berada di luar negara, perayauan akan dikenakan berdasarkan kadar perayauan Internet yang ditetapkan oleh pengendali rakan kongsi perayauan redONE masing-masing.
  • redONE tidak menjamin atau menjamin ketersediaan penggunaan data dan Pelanggan mengakui dan bersetuju bahawa penggunaan data disediakan atas dasar “seadanya”.
  • Untuk mengalami kelajuan 4G LTE, anda mesti menggunakan peranti yang serasi 4G dan perkhidmatan data digunakan di kawasan dengan rangkaian 4G.
  • Perisian dan aplikasi yang digunakan oleh anda untuk menghantar dan/atau menerima, untuk memuat naik dan/atau memuat turun fail boleh mengandungi jumlah data yang sangat besar (cth trafik Peer-to-Peer seperti Bit Torrent atau aplikasi perkongsian fail lain yang serupa). Perisian dan aplikasi ini menuntut jumlah lebar jalur yang sangat besar yang akan memberi kesan negatif kepada kelajuan dan juga menyebabkan kesesakan rangkaian. Akibatnya, sebahagian besar pelanggan akan terjejas akibat kemerosotan kualiti Perkhidmatan, dan oleh itu dianggap sebagai penggunaan yang berlebihan. Penggunaan yang berlebihan juga boleh disebabkan oleh spam, aktiviti virus, barangan pengintip dan/atau perisian hasad lain yang mungkin berada dalam Peranti Pelanggan. Aktiviti ini mungkin diketahui atau tidak diketahui oleh anda dan biasanya beroperasi di latar belakang operasi Peranti. Oleh itu, anda mesti mengambil semua langkah berjaga-jaga dan tindakan yang wajar untuk memastikan aktiviti di atas dikawal dan diminimumkan pada setiap masa. redONE berhak untuk melaksanakan dan menguatkuasakan Polisi tersebut mengikut budi bicara mutlaknya apabila berlakunya aktiviti tersebut.
  • Pengiraan volum data hendaklah mengambil kira SEMUA aktiviti yang dijalankan oleh anda termasuk yang diketahui atau tidak dilakukan di bawah Perkhidmatan.
  • Tanggungjawab dan tanggungjawab pembuktian terletak pada anda untuk memastikan Peranti bebas daripada semua virus, spybot dan perisian hasad semasa menggunakan Perkhidmatan. redONE berhak untuk mengeluarkan sebarang maklumat jika ia dikehendaki berbuat demikian oleh mana-mana undang-undang, badan kawal selia atau mahkamah undang-undang.
  • Anda tidak akan dapat menggunakan perkhidmatan data jika akaun anda dalam Tempoh Tangguh. Untuk kejelasan, “Tempoh Ihsan” bermakna lima puluh (50) hari dari tamat tempoh sah akaun anda. Anda hanya boleh terus menggunakan Perkhidmatan Internet sebaik sahaja anda melakukan muat semula semasa Tempoh Ihsan.

Dail Terus Antarabangsa (IDD) dan Perayauan Antarabangsa

  • Perkhidmatan IDD dan Perayauan Antarabangsa tersedia untuk, dan di, kebanyakan negara.
  • Untuk membuat panggilan IDD, mesti ada baki kredit dalam SIM.
  • Kadar IDD terpakai untuk panggilan yang berasal daripada pelanggan Prabayar redONE di Malaysia.
  • Untuk mengalami kelajuan 4G LTE, anda mesti menggunakan peranti yang serasi 4G dan perkhidmatan data digunakan di kawasan dengan rangkaian 4G.
  • Untuk membuat panggilan dan menggunakan data semasa perayauan, mesti ada baki kredit dalam SIM.
  • Panggilan atau penggunaan data semasa perayauan tertakluk pada caj perayauan apabila digunakan di luar negara.
  • Caj akan berdasarkan pada kadar lazim redONE dan kadar negara perayauan. Untuk mengelakkan keraguan, semua berkas atau elaun data mudah alih hanya boleh digunakan secara domestik dalam rangkaian redONE. Sila rujuk kepada IDDkami dan semua kadar perayauan.

Penghijrahan Pelan Pascabayar redONE sedia ada kepada Pelan Prabayar redONE

  • Semua pelanggan Pascabayar redONE sedia ada bagi sebarang pelan tidak dibenarkan berhijrah ke pelan Prabayar redONE baharu.

Data Peribadi Sensitif

  • redONE tidak memproses sebarang Data Peribadi Sensitif dalam urusan perniagaannya yang biasa.
  • Jika keperluan timbul, redONE akan mendapatkan kebenaran yang jelas daripada pelanggan sebelum atau apabila ia memproses Data Peribadi Sensitif.
  • redONE boleh memproses Data Peribadi tanpa kebenaran pelanggan hanya dalam keadaan terhad seperti yang dibenarkan oleh undang-undang.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM