Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Dapatkan panggilan tanpa had ke semua rangkaian dengan tambahan redCALL dengan hanya RM10 sebulan!

redCALL

RM10/Sebulan
Panggilan Tanpa Had ke semua Rangkaian
30 hari

Bagaimanakah cara saya melanggan redCALL?

Klik Rancangan Saya dan kemudian pilih Alat Tambah

Pilih alat tambah yang dikehendaki dan klik Langgan

Nota PENTING

* Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.
* Langganan dianggap berjaya apabila pelanggan menerima SMS pengesahan.
* RM10 akan dicaj kepada bil pelanggan apabila setiap langganan berjaya.

Amazing58

Amazing38

Tambah
RM10/sebulan

Panggilan suara TANPA HADkepada semua rangkaian

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  1. Apa itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah redCALL VAS kekal yang ditawarkan oleh redONE?
    Ya.
  3. Bagaimanakah saya boleh melanggan redCALL?
    Untuk pelanggan baharu, anda boleh melanggan redCALL apabila anda mendaftar untuk talian Pascabayar redONE baharu di mana-mana cawangan redONE dan Kedai Rakan Kongsi berhampiran anda. Untuk pelanggan sedia ada, anda boleh melanggan melalui:
    1. 1App MY redONE
    2. Mendail *123#
    3. Hantar < ON redCALL > ke 23388 atau
    4. Hubungi Khidmat Pelanggan kami
  4. Siapa yang boleh melanggan redCALL?
    redCALL tersedia secara eksklusif untuk semua pelanggan baru dan sedia ada RP8, Data28, Amazing8, Amazing28, Amazing38, Amazing48, Amazing58, Hybrid50 dan pelan Smart Bundle.
  5. Bagaimanakah cara saya berhenti melanggan redCALL?
    Anda boleh menghubungi Khidmat Pelanggan kami untuk berhenti melanggan.
  6. Adakah terdapat sebarang caj untuk SMS yang saya hantar ke 23388?
    Ya. Standard RM0.15 setiap SMS akan dicaj pada bil anda.
  7. Saya telah menamatkan langganan redCALL saya. Bolehkah saya melanggan redCALL lagi?
    Ya awak boleh. RM10 (tidak termasuk Cukai Perkhidmatan) sebulan akan dicaj pada bil anda untuk setiap langganan redCALL yang berjaya.
  8. Adakah sebarang bayaran pendaftaran diperlukan jika saya melanggan redCALL?
    Tidak, tiada yuran pendaftaran diperlukan.
  9. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya melanggan redCALL?
    Tidak, tiada kontrak untuk redCALL. Anda boleh memilih untuk menamatkan redCALL bila-bila masa anda mahu. Walau bagaimanapun, yuran langganan tidak akan diproratakan dan yuran langganan sebulan penuh akan dicaj pada bil anda.
  10. Saya adalah pelanggan pelan Amazing48. Bagaimanakah cara saya melanggan redCALL?
    Anda boleh melanggan melalui dua (2) cara:
    1. 1App MY redONE
    2. Mendail *123#
    3. Hantar < ON redCALL > ke 23388 atau
    4. Hubungi Khidmat Pelanggan kami
  1. Perkhidmatan Tambah Nilai Tambahan (VAS) redCALL baharu menawarkan panggilan suara tanpa had kepada semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. Panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke:
    1. Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    2. Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  3. Panggilan yang dikecualikan daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    2. Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    3. Panggilan video
    4. Panggilan IDD
  4. Pelanggan boleh melanggan dan menamatkan redCALL pada bila-bila masa.
  5. Sekiranya pelanggan menamatkan redCALL, pelanggan akan dikenakan bayaran langganan satu (1) bulan penuh untuk bulan tertentu walaupun pelanggan menamatkan redCALL pada awal atau pertengahan bulan. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan redCALL sebelum permulaan kitaran bil seterusnya.
  6. Jika pelanggan menambah langganan redCALL pada pertengahan bulan, sebarang penggunaan sebelumnya akan dikenakan kadar biasa dan tidak dikira di bawah panggilan tanpa had. Hanya penggunaan selepas langganan berjaya akan dikira di bawah kuota panggilan tanpa had.
  7. Sekiranya pelanggan menukar pelan pascabayar yang dilanggan mereka kepada RP8, Amazing8, Amazing28 atau Data28, langganan redCALL akan ditamatkan secara automatik. Pelanggan akan dicaj satu (1) bulan penuh yuran langganan dalam bil.
  8. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian TIDAK boleh:
    1. Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    2. Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    3. Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    4. Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    5. Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    6. Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin ke mesin
  9. Yuran langganan untuk redCALL tidak pro-rata dan akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan melainkan redCALL telah ditamatkan.
  10. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian adalah tertakluk kepada Dasar Penggunaan Adil kami, yang mungkin dilaksanakan jika anda melebihi 100 jam sebulan. Polisi Penggunaan Adil yang lengkap boleh didapatidi sini.
  11. Selepas penggunaan 100% maksimum 100 jam, penggunaan berikutnya akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU) pada RM0.15 seminit.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM