Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Dapatkan tambahan 10GBdata 4G LTE setiap bulan untuk keperluan media sosial anda dengan hanya RM10sebulan!

Disediakan untuk platform media sosial berikut

redSOSIAL

RM10/Sebulan
10GB Data Berkelajuan Tinggi
30 hari

Bagaimanakah cara saya melanggan redSOCIAL?

Klik Rancangan Saya dan kemudian pilih Alat Tambah

Pilih alat tambah yang dikehendaki dan klik Langgan

Nota PENTING

* Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.
* Langganan dianggap berjaya apabila pelanggan menerima SMS pengesahan.
* RM10 akan dicaj kepada bil pelanggan apabila setiap langganan berjaya.

Terdapat dua jenis langganan:

Beli melalui salah satu pilihan di bawah:

Log masuk ke redONE 1App

Pilih Tambahan

Pilih redSOCIAL

Pilih Bulanan berulang/
Tambahan 1 kali

Klik BELI

Log masuk ke redONE 1App

Pilih Tambahan

Pilih redSOCIAL

Pilih Bulanan berulang/
Tambahan 1 kali

Klik BELI

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  1. Apakah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) berulang bulanan redSOCIAL baharu?
    RedSOCIAL baharu ialah VAS berulang automatik yang menawarkan akses data 10GB 4G LTE untuk menstrim Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat pada hanya RM10 setiap langganan.
  2. Adakah redSOCIAL VAS kekal yang ditawarkan oleh redONE?
    Ya, ia tersedia untuk langganan bermula dari 2 Oktober 2019.
  3. Di manakah saya boleh melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Untuk pelanggan baharu, anda boleh melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL apabila anda mendaftar untuk talian redONE baharu atau port-in nombor untuk redONE di mana-mana Rakan Kongsi RedONE Branch dan redONE berhampiran anda. Untuk pelanggan sedia ada, anda boleh melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL melalui empat (4) cara:
    a. Hantar < ON redSOCIAL > ke 23388 atau
    b. Mendail *123# atau
    c. 1APP atau
    d. Hubungi Khidmat Pelanggan
  4. Saya telah menghantar < ON redSOCIAL > ke 23388. Bagaimanakah saya tahu bahawa langganan saya telah diaktifkan?
    Anda akan menerima pemberitahuan SMS untuk memberitahu anda bahawa langganan anda berjaya dalam masa 10 minit.
  5. Siapa yang boleh melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    VAS berulang bulanan redSOCIAL tersedia untuk semua pelanggan redONE tidak termasuk pelanggan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
  6. Adakah terdapat sebarang caj untuk SMS yang saya hantar ke 23388?
    Ya. Standard RM0.15 setiap SMS akan dicaj pada bil anda.
  7. Saya telah membeli Alat Tambahan 1 kali pada 21 September 2019. Saya ingin melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Langganan kepada VAS berulang redSOCIAL semasa 1 kali Add-on redSOCIAL aktif, akan menyebabkan kuota data baki redSOCIAL Add-on 1 kali yang aktif akan DILUPASKAN. Anda dinasihatkan untuk hanya melanggan sebaik sahaja kuota Add-on 1 kali redSOCIAL anda sebelum ini habis atau tamat tempoh.
  8. Bagaimanakah cara saya berhenti melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Anda boleh menghubungi Khidmat Pelanggan kami untuk menyahlanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL anda.
  9. Saya telah menamatkan langganan VAS berulang bulanan redSOCIAL saya. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL sekali lagi?
    Ya, anda boleh melanggan semula melalui USSD *123# atau dengan menghantar < ON redSOCIAL > ke 23388 atau melalui 1APP atau dengan menghubungi Khidmat Pelanggan. RM10 sebulan akan dicaj pada bil anda untuk setiap langganan yang berjaya untuk VAS berulang bulanan redSOCIAL.
  10. Adakah terdapat sebarang yuran pendaftaran yang diperlukan jika saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Tidak, tiada yuran pendaftaran diperlukan.
  11. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Tidak, tiada kontrak untuk VAS berulang bulanan redSOCIAL. Anda boleh memilih untuk menamatkan VAS berulang bulanan redSOCIAL pada bila-bila masa yang anda mahukan. Walau bagaimanapun, yuran langganan tidak akan diproratakan dan yuran langganan sebulan penuh akan dicaj pada bil anda.
  12. Saya pelanggan RP8. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Ya awak boleh.
  13. Saya menggunakan pelan Amazing28 apabila saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL baharu pada 21 Oktober 2019. Walau bagaimanapun, saya telah meminta untuk menukar pelan Amazing28 semasa saya kepada pelan Amazing38 pada 28 Oktober 2019. Adakah langganan VAS berulang bulanan redSOCIAL saya akan diteruskan?
    Ya, langganan akan diteruskan sehingga anda meminta penamatan.
  14. Bagaimanakah pelanggan menyemak penggunaan data berulang bulanan redSOCIAL mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123 atau 1APP.
  15. Saya telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB berulang bulanan redSOCIAL. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL sekali lagi?
    Tidak, hanya SATU (1) langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambahan 1 kali redSOCIAL. Untuk setiap pembelian yang berjaya, RM10 akan dicaj pada bil anda.
  16. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data tanpa had VAS berulang bulanan redSOCIAL?
    Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had VAS berulang bulanan redSOCIAL pada bila-bila masa.
  17. Apakah kelajuan data tanpa had untuk penstriman redSOCIAL?
    Kelajuan kuota data 10GB untuk penstriman redSOCIAL ialah data 4G LTE berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
  18. Bagaimanakah kuota saya akan digunakan apabila saya melanggan redSOCIAL?
    Anda akan diberikan baldi data 10GB yang berasingan dan dengan itu kuota pelan berpakatan anda tidak akan digunakan apabila anda mengakses Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat pada kelajuan tinggi.
  19. Bagaimana jika saya mengakses pautan dalam Facebook? Jika kandungan berada dalam Facebook, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar Facebook:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan dikurangkan kelajuan sebanyak 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  20. Bagaimana jika saya mengakses pautan dalam Instagram? Jika kandungan berada dalam Instagram, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar Instagram:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan dikurangkan kelajuan sebanyak 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  21. Bagaimana jika saya mengakses pautan dalam WhatsApp? Jika kandungan berada dalam WhatsApp, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar WhatsApp:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan dikurangkan kelajuan sebanyak 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  22. Bagaimana jika saya mengakses pautan dalam WeChat? Bagaimana jika saya mengakses pautan dalam WeChat?

    Jika pautan kandungan berada di luar WeChat:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan dikurangkan kelajuan sebanyak 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  1. Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) berulang bulanan redSOCIAL baharu sah mulai 2 Oktober 2019.
  2. VAS berulang bulanan redSOCIAL baharu adalah sah untuk semua pelanggan baharu dan sedia ada tidak termasuk pelan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
  3. Pelanggan boleh melanggan VAS berulang bulanan redSOCIAL baharu semasa pendaftaran talian, melalui USSD *123#, 1APP, menghantar < ON redSOCIAL > ke 23388 atau dengan menghubungi khidmat pelanggan.
  4. VAS berulang bulanan redSOCIAL baharu menawarkan 10GB kelajuan tinggi penstriman sepanjang hari kepada empat (4) saluran media sosial popular (Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga data digunakan sepenuhnya.
  5. VAS berulang bulanan redSOCIAL ialah VAS berasaskan langganan dan akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan melainkan redSOCIAL telah ditamatkan.
  6. Yuran bulanan untuk VAS berulang bulanan redSOCIAL tidak pro-rata. Pelanggan akan dicaj penuh RM10 dalam bil apabila langganan berjaya.
  7. Langganan kepada VAS berulang redSOCIAL semasa Add On 1 kali redSOCIAL aktif, baki kuota data Add On 1 kali aktif redSOCIAL akan DILUPASKAN. Pelanggan dinasihatkan untuk melanggan hanya apabila kuota Tambahan 1 kali redSOCIAL anda sebelum ini habis.
  8. Jika pelanggan menambah langganan VAS berulang bulanan redSOCIAL pada bila-bila masa dalam bulan itu, sebarang penggunaan sebelumnya akan dikenakan kadar biasa dan tidak dikira di bawah baldi data VAS berulang bulanan redSOCIAL 10GB. Hanya penggunaan selepas langganan yang berjaya akan dikira di bawah baldi data VAS berulang bulanan redSOCIAL 10GB.
  9. Pelanggan boleh melanggan VAS redSOCIAL bulanan berulang pada bila-bila masa. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB, mereka boleh membeli Tambahan 1 kali VAS redSOCIAL.
  10. Kuota data 10GB redSOCIAL akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redSOCIAL yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  11. Data 10GB 4G LTE hanya boleh digunakan untuk menstrim 4 saluran media sosial redSOCIAL. Penggunaan data lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang tersedia atau dicaj Pay-Per-Use.
  12. Apabila menstrim melalui Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat, kuota data redSOCIAL 10GB akan digunakan terlebih dahulu.
  13. Selepas penggunaan 100% kuota redSOCIAL, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang digabungkan, kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau kadar Bayar Setiap Penggunaan yang dikenakan pada RM0.10 / MB. Pelanggan yang melanggan redSOCIAL VAS berulang automatik dibenarkan untuk membeli Tambahan 1 kali redSOCIAL VAS.
  14. redSOCIAL hanya boleh digunakan secara domestik iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Menstrim melalui Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat apabila di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  15. Sesetengah rakan kongsi redSOCIAL hanya boleh menawarkan kandungan melalui aplikasi mudah alihnya dan bukan melalui pelayar web dan sesetengah kandungan mungkin dikecualikan oleh rakan kongsi video redSOCIAL kami.
  16. Untuk menggunakan redSOCIAL, anda mungkin dikehendaki mendaftar untuk akaun peribadi di tapak web atau aplikasi mudah alih rakan kongsi media sosial kami.
  17. Anda hanya boleh melanggan satu (1) VAS berulang bulanan redSOCIAL.
  18. Pelanggan yang mempunyai VAS berulang bulanan redSOCIAL aktif boleh membeli Tambahan redSOCIAL VAS 1 kali. Kuota akan digabungkan.
  19. Pelanggan boleh meminta penamatan pada bila-bila masa. Kuota data berkelajuan tinggi 10GB redSOCIAL akan dilupuskan apabila berjaya ditamatkan. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan redSOCIAL sebelum permulaan kitaran bil seterusnya.
  20. Sekiranya pelanggan menamatkan redSOCIAL, pelanggan akan dikenakan bayaran langganan selama satu (1) bulan penuh untuk bulan tertentu walaupun pelanggan menamatkan redSOCIAL pada bila-bila masa dalam bulan tersebut. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan redSOCIAL sebelum permulaan kitaran bil seterusnya.
  21. redSOCIAL tidak boleh dipindah milik, sama ada melalui kuatkuasa undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
  22. Sebarang data yang digunakan untuk akses internet atau kandungan (seperti iklan dan alat analisis web) selain daripada penstriman Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat akan ditolak daripada kuota data pelan pelanggan dan bukan daripada kuota data redSOCIAL.
  23. redONE akan berusaha untuk menggunakan sepenuhnya kuota data berulang bulanan redSOCIAL apabila pelanggan menstrim melalui Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat melalui redSOCIAL. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat keadaan di mana kuota data berulang bulanan redSOCIAL mungkin secara tidak sengaja digunakan walaupun tiada kandungan penstriman pada rakan kongsi media sosial berlaku atau kuota data daripada pelan pelanggan mungkin digunakan secara tidak sengaja untuk menstrim dan bukannya berulang bulanan redSOCIAL yang dilanggan. kuota. Ini boleh berlaku disebabkan oleh beberapa sebab termasuk isu teknikal seperti konfigurasi terlepas atau menyenarai putih alamat IP yang salah oleh pihak ketiga atau disebabkan rakan kongsi redSOCIAL menukar atau mengemas kini alamat IP dan URL mereka tanpa memberi redONE notis yang mencukupi untuk mengemas kini sistem kami. Pelanggan mesti mengakui kemungkinan kejadian ini berlaku dan bersetuju untuk tidak memikul tanggungjawab kami.
  24. Penggunaan pada tapak web atau apl mudah alih rakan kongsi redSOCIAL kami adalah tertakluk kepada terma dan syarat rakan kongsi media sosial masing-masing serta dasar privasi dan digunakan atau disediakan sepenuhnya atas risiko anda sendiri.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM